• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

گره تار و پود امنیت غذایی کشور در تراکتورسازی تنیده می شود

  • کد خبر : 67650
  • 02 تیر 1401 - 18:00
گره تار و پود امنیت غذایی کشور در تراکتورسازی تنیده می شود
یاز اکو - حمايت از تراکتورسازي دست آوردهاي توليدي تراکتور در 3 ماهه را فراهم آورده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، تراکتور را به عنوان تولید اصلی این مجموعه، محصولی استراتژیک عنوان کرد و گفت: توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی یکی از اولویتهای این حوزه در تمامی جوامع محسوب می شود که این دیدگاه و ضرورت اجرایی شدن آن در کشور نیز مورد توجه قرار گرفته و تراکتورسازی به عنوان برند جهانی نقش اساسی در این زمینه دارد.
تراب محمدی افزود: نقش تراکتورسازی در امنیت غذایی غیر قابل انگار می باشد چرا که در حال حاضر بالای ۹۰ درصد نیاز بخش کشاورزی به تراکتور به عنوان مهترین وسیله کاری کشاورزان توسط تراکتورسازی تامین می شود پس حرکت این برند جهانی روی ریل تولید بدون هیچگونه سنگ اندازی و حتی با حمایت و همراهی همه نهادها و ارگانها نیاز نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای منطقه می باشد.
وی با اشاره به داخلی ساز بودن عمده قسمتهای محصول نهایی تراکتور در گروه تراکتورسازی اضافه کرد: تحرک و شتابی که رونق تولید در تراکتورسازی در یک سال گذشته در صنعت استان و حتی کشور در تمامی بخشهای صنعتی و اقتصادی بوجود آورده کاملا ملموس می باشد.
محمدی نیروی کاری و پرسنل این مجموعه را نیز جزء متخصص و ماهرترین کارکنان جامعه صنعت دانست و گفت: این نیروی کار در کنار مدیریتی که اخیرا سکاندار این واحد عظیم را در دست گرفته توانسته اند نزدیک به ۶۰ درصد افزیش تولید در سه ماهه گذشته در تراکتورسازی را رقم بزنند پس دستان این تلاشگران لایق بوسیدن است.
این مقام ارشد استانی ضمن یادآوری سایر محصولات تولیدی تراکتورسازی در بخشهای صنعتی، راه و شهرسازی، ترانزیتی و … تراکتورسازی به معنی کامل در عرصه جهاد تولیدی کشور گامهایی بلندی را برداشته که می تواند الگو و نمونه سایر صنایع کشور باشد.
حمایت از تراکتورسازی دست آوردهای تولیدی تراکتور در ۳ ماهه اول امسال را فراهم آورده است
مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: حمایتهایی که مسئولین استانی و بخصوص استانداری از تراکتورسازی داشته و دارند زمینه توفیقات ۳ ماهه گذشته در این مجموعه را فراهم کرده که امیدواریم این رویکرد همچنان ادامه داشته باشد.
مصطفی وحید زاده ضمن یادآوری بحث امنیت غذایی و توسعه مکانیزاسیون کشور عنوان کرد: تراکتورسازی و کارکنان و پرسنل آن به این موضوع و نقششان در این امر خطیر واقف هستند و برای محقق شدن این رسالت ملی و میهنی و همچنین تحقق ۳ محور تولید، دانش بنیان و اشتغال فرمایشات مقام معظم رهبری آستنیهای تلاش را بالا زده است.
وی مراودات تراکتوسازی ایران و انعقاد تفاهمنامه های متعدد با مراکز دانشگاهی و دانش بنیان را که اخیرا صورت گرفته نیز در همین راستا اعلام و تاکید کرد: تراکتورسازی در جذب و استفاده از نیروهای متخصص و توانمند دانشگاهی امسال اهتمام ویژه خواهد داشته تا ضمن تامین نیروی مورد نیاز خود، زمینه افزایش اشتغال در استان را نیز فراهم آورد.
وحید زاده با دادن آماری همچون تحقق ۹۶ درصدی برنامه تولیدی پیش بینی شده و دو برابر شدن صادرات در همین مدت اظهار داشت: امسال تولید ۳۵ هزار دستگاه انواع تراکتور در برنامه کاری تراکتورسازی قرار دارد که در کنار داخلی سازی از قطعات تا مواد اولیه و همچنین دیدگاه حضور در بازارهای جهانی و ارزآوری برای کشور از اصلی ترین رویکردهای تولیدی گروه تراکتورسازان می باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});