• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعضای ستاد برگزاری جشنواره حیدربابای شهریار

  • کد خبر : 68747
  • 10 تیر 1401 - 13:00
نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعضای ستاد برگزاری جشنواره حیدربابای شهریار
یاز اکو - نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد برگزاری جشنواره حیدربابای شهریار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، “سیدقاسم ناظمی” در این نشست، با اشاره به اینکه این جشنواره می‌تواند زمینه‌ساز شناخت و درک هرچه بیشتر اشعار و افکار استاد شهریار و همچنین تعامل و همدلی و همفکری میان هنرمندان رشته‌های مختلف در این راستا باشد،‌اظهار داشت: این جشنواره هم فرصتی برای اهالی فرهنگ و هنر و هم فرصتی برای گسترش زیرساخت‌های لازم فرهنگی و هنری در شهرستان بستان آباد و بهره‌گیری از پتانسیل فرهنگی این شهرستان است.

وی تصریح کرد: این جشنواره در عین اینکه می‌تواند نشاط فرهنگی در جامعه ایجاد کند می‌تواند جریان ساز نیز باشد و موجب ایجاد فضای تعاملی مناسب و انتقال تجربیات ‌شود.

ناظمی افزود: مسئولان ادارات و نهادها باید از این فرصت برای معرفی و شناساندن شهرستان در سطح ملی و همچنین ایجاد مسیر گردشگری و رونق اقتصادی در این شهرستان نیز بهره گیرند.

نوری، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست استاد شهریار را شناسنامه آذربایجان و خشکناب را خاستگاه این شاعر پرآوازه عنوان کرد.

وی ضمن ارائه گزارشی از دوره قبل برگزاری این جشنواره، خواستار همراهی و همکاری سایر نهادهای استان برای برگزاری آیینی در خور و شایسته استاد شهریار در زادگاهش شد.

این جشنواره با موضوعات طراحی پوستر، نقاشی، خوشنویسی و شعر در تیر ماه ۱۴۰۱ در خشکناب زادگاه استاد شهریار برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این جشنواره تبیین ابعاد مختلف شعری استاد شهریار در قالب هنرهای مختلف و تکریم و تجلیل از میراث فرهنگی و ادبی، هم افزایی ظرفیت های هنری، فراهم آوردن زمینه رقابت سالم در راستای ارتقای سطح کیفی و محتوایی آثار هنری و مقابله با جنگ نرم دشمن و گسست فرهنگی است.

این جشنواره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستان آباد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد “اسلامی استان آذربایجان شرقی، فرمانداری و سایر نهادهای دولتی بستان آباد برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68747

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});