• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

بیش از ۱۶ درصد واحدهای تولیدی آذربایجان غربی راکد هستند/۹۴ واحد تولیدی استان تحت تملک بانک ها قرار دارند

  • کد خبر : 68841
  • 11 تیر 1401 - 12:00
بیش از ۱۶ درصد واحدهای تولیدی آذربایجان غربی راکد هستند/۹۴ واحد تولیدی استان تحت تملک بانک ها قرار دارند
یاز اکو - مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از ۱۶ درصد واحد های تولیدی استان راکد بوده گفت: همچنین ۹۴ واحد تولیدی استان نیز در تملک بانک های استان قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، حسن خاتمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به راه اندازی کلینیک کسب و کار در استان گفت: این کلینیک با هدف عارضه یابی شهرک های صنعتی تاسیس شده که در این مدت واحد های راکد استان از ۲۷ درصد به ۱۶/۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

حاتمی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۷۲ واحد صنعتی در استان موفق به اخذ پروانه شده‌ گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۱۶ واحد فعال و ۲۵۶ واحد راکد است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی افزود طی سال گذشته ۹۱ واحد تولیدی در استان به چرخه تولید بازگشته که از این تعداد ۷۶ واحد در سطح شهرک های صنعتی استان و مابقی در واحدهای صنعتی خارج از نواحی شهرک ها بود.

حاتمی ادامه داد ۹۴ واحد تولیدی در استان به دلیل ناتوانی در پرداخت تعهدات مالی تحت تملک بانک بانک ها قرار دارند.

مدیرعامل شرکت شرکت شهرک های صنعتی استان با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی،موج به تاثیر بر قیمت اقلام در بازار شده است گفت: این افزایش قیمت تاثیر منفی بر فعالیت واحدهای گذاشته که مسئولان وزارت صمت در صدد رفع این مشکلات هستند.

حاتمی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد وضعیت تصفیه خانه شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه گفت: در حال حاضر ۹ تصفیه خانه در شهرک های صنعتی استان در حال احداث است که در این میان تصفیه خانه فاز ۳ ارومیه با هزینه ۲۰ میلیارد تومانی و با ظرفیت یک هزار و ۱۰۰ متر مکعب به پایان رسیده و در انتظار افتتاح است.

به گفته وی در سطح شهرک های صنعتی استان۱۲ ایستگاه آتش نشانی و ۷ ماشین آتش نشانی وجود دارد و همچنین تنها یک درصد از فاضلاب شهر ارومیه مربوط به شهرک های صنعتی این شهر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});