• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

متوسط سرانه درآمدی شهرداری‌های آذربایجان شرقی ۲.۵ میلیون تومان است

  • کد خبر : 69023
  • 12 تیر 1401 - 15:00
متوسط سرانه درآمدی شهرداری‌های آذربایجان شرقی ۲.۵ میلیون تومان است
یاز اکو - مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: درآمد شهرداری‌های استان فقط صرف هزینه‌های جاری می‌شود و سرانه درآمدی شهرداری‌های استان نیز به‌طور متوسط ۲.۵ میلیون تومان بوده و در شهر اهر کمتر از ۵۰ درصد متوسط استانی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، مرتضی موحدنیا در کارگاه آموزشی قوانین و مقررات شوراهای اسلامی شهر که به میزبانی شهرداری اهر برگزار شد، افزود: بحث‌های سیاسی، طایفه‌ای و قومی برای مدیریت شهری آفت است، وقتی فردی به‌عنوان شورای شهر انتخاب می‌شود نباید شورای یک تفکر خاص، طایفه و قوم خود باشد و اعضای شوراهای اسلامی شهرها ملزم به خدمات‌رسانی به تمامی شهروندان هستند.

وی گفت: نمی‌شود هر سال یک شهردار انتخاب کرد؛ اگر بی‌ثباتی مدیریتی باشد قطعاً موفقیت نخواهید داشت و در کنار ایجاد ثبات مدیریتی، باید برنامه نیز ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: هیچ یک از شوراها و شهرداران آذربایجان‌ شرقی نباید بدون برنامه باشند و باید برای چهارسال برنامه‌ریزی صورت گیرد.

موحدنیا اظهار کرد: ارائه خدمات شهری، آسفالت‌ریزی و پرداخت حقوق کارکنان از وظایف شهرداری‌ها است، اما باید پروژه‌های شاخصی هم اجرا شود تا مردم اثرات مثبت شهرداری را لمس کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شهری همچون اهر درآمد شهرداری حتی کفاف هزینه‌های جاری را هم نمی‌دهد و به تبع در مسائل مالی با مشکل مواجه می‌شود، البته لازمه‌ عبور از مشکلات مالی، ایجاد درآمد پایدار است. هرچند شهرداری‌ها هیچ‌گونه محدودیتی در تأمین مالی ندارند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های کسب درآمد برای شهرداری‌ها، استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی در قالب سرمایه‌گذاری است، گفت: در این راستا شهریورماه همایش ملی سرمایه‌گذاری برای شهرهای آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود؛ به شهرداری‌های استان اعلام کرده‌ایم تا ضمن شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بسته‌های سرمایه‌گذاری نیز تدوین کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});