• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

توضیحات معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز درخصوص خرابی دستگاه های سی آرم در مرکز درمانی شهدا

  • کد خبر : 69336
  • 14 تیر 1401 - 19:00
توضیحات معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز درخصوص خرابی دستگاه های سی آرم در مرکز درمانی شهدا
یاز اکو - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پی اختلال در ارائه برخی از خدمات جراحی در مرکز آموزشی درمانی شهدا توضیحاتی در خصوص خرابی دو دستگاه سی آرم این بیمارستان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر جواد احمدیان اظهار کرد: با توجه به وجود اتاق های عمل متعدد در مرکز آموزشی درمانی شهدا، از طریق دو دستگاه سی آرم خدمات ارائه می شود و این دستگاه ها تعمیری هستند و توسط کارشناسان شرکت مستقر در تهران تعمیر می شود.
وی افزود: متاسفانه این دستگاه ها سه روز پیش مجدداً خراب شدند و اعمال جراحی کنسل شد.
دکتر احمدیان با اشاره به اهتمام دانشگاه در راستای رفع مشکلات احتمالی طی ماه های گذشته گفت: معاونت درمان از ماه ها قبل به دنبال رفع این مشکل به صورت اساسی بود و در حال حاضر در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن تعمیر انجام شود.
وی از خرید دستگاه های جدید سی آرم خبر داد و افزود: ازهیات امنای ارزی چهار دستگاه سی آرم برای مرکز آموزشی درمانی شهدا در حال تهیه هستیم ولی به علت عدم موجودی هنوز تحویل نگرفتیم و در این بین مقروض بودن دانشگاه به هیات امنای ارزی، تحویل دستگاه های سی آرم را با مشکل مواجه کرده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت : از ۱۵ روز قبل پیش فاکتور خرید دو دستگاه سی آرم از یک شرکت دولتی تهیه شده است و دستگاه ها در حال ورود به کشور است.
دکتراحمدیان گفت: برای رفع مشکل نقص سی آرم بیمارستان شهدا، تصمیم به انتقال سی آرم از مراکز دیگر گرفتیم واقدامات فوری صورت گرفته است تا دستگاه ها بصورت امانی در اختیار بیمارستان شهدا قرار گیرد که این موضوع نیز نیازمند حضور کارشناسان شرکت پشتیبان برای حفاظت از دستگاهرها است و امکان حضور کارشناسان فراهم شده است و به امید خدا در اسرع وقت نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب دیدگی دستگاه های سی آرم در جریان انتقال به مراکز دیگر، معاونت درمان تهیه سی آرم اختصاصی هر اتاق عمل را در دستور کار خود قرار داده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دلایل متعددی از جمله تحریم ها باعث شده است که اتاق عمل های مراکز از داشتن سی آرم محروم شوند که به حول و قوه الهی در صدد رفع این موارد خصوصاً برای بزرگترین مرکز ارتوپدی شمالغرب کشور هستیم.
گفتنی است؛ دستگاه سی آرم یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است و توانایی رادیوگافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می شود، این سیستم تصاویر ایکس ری را به صورت رل تایم با رزولیشن بسیار بالا تولید می کند که پروسه عمل جراحی را قابل مشاهده می سازد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});