• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در جشن روز قلم انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی:

برق یک کالای ارزشمند و سرمایه‌ی ملی است/با جابجایی ساعات مصرف برق، شاهد خاموشی نخواهیم بود

  • کد خبر : 69662
  • 16 تیر 1401 - 21:00
برق یک کالای ارزشمند و سرمایه‌ی ملی است/با جابجایی ساعات مصرف برق، شاهد خاموشی نخواهیم بود
یاز اکو - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در جشن روز قلم در جمع روزنامه‌نگاران گفت: برق یک خدمت نیست بلکه یک کالای ارزشمند و سرمایه‌ی ملی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عباس حسامی در موزه مطبوعات آذربایجان گفت: برق به مانند آب، حوضه‌ای نیست بلکه وصل به شبکه سراسری است؛ یعنی زمانی که دمای جنوب کشور بالا رفته و مصرف فزونی می‌گیرد بر روی کل شبکه‌ی کشور تاثیرگذار است.
حسامی ادامه داد: در روز پنجشنبه گذشته ما شاهد ثبت یک پیک تاریخی در کل کشور بودیم اما با تلاش همکاران صنعت برق کشور هیچ مشکلی در روز برگزاری کنکور پیش نیامد و اجازه ندادیم تلاش یک ساله دانش‌آموزان پایمال شود.
وی با بیان اینکه رسالت ما، مدیریت مصرف و به حداقل رساندن ناترازی انرژی است، افزود: اینطور نیست که میزان تولید برق در کشور خیلی پایین باشد؛ سالانه تنها مصرف ما ۲۰۰ ساعت از تولیدمان بیشتر است که با روش‌های ساده‌ای می‌توان مدیریت کرد. وی اضافه کرد: امروز در حالیکه در نیمه‌ی تیر ماه قرار داریم، علی رغم اینکه در آبادان و اهواز دما بالاتر از ۵۱ درجه است شاهد خاموشی در بخش خانگی و تجاری کشور نیستیم.
حسامی تصریح کرد: تنها برای مدیریت منابع آب کشور، خاموشی محدودی در بخش کشاورزی با نظر خود کارشناسان امر انجام داده‌ایم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان گفت: در حوزه مدیریت مصرف نیز، باید به این نکته دقت کنیم که برق خدمت نیست بلکه کالای بسیار ارزشمند و سرمایه‌ی ملی است. ما در این مسیر نیازمند فرهنگ‌سازی و همراهی مردم هستیم. مردم می‌توانند حتی با خاموش کردن یک لامپ در صرفه‌جویی مصرف انرژی کمک کنند. بخصوص با جابجا کردن ساعات مصرف و انتقال مصرف وسایل پرمصرف برقی همچون اتو، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و جاروبرقی به ساعات غیرپیک ما را یاری رسانند. با این راهکارهای کوچک مردم می‌توانند کمک بزرگی به ما بکنند.
گفتنی است مراسم روز قلم عصر روز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه توسط انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی و مشارکت شرکت توزیع نیروی برق تبریز و شهرداری تبریز در مکان موزه مطبوعات آذربایجان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});