• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی ۶۰۰ طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی/ تشکیل مس آذربایجان و اخذ عوارض و ارزش افزوده مس

  • کد خبر : 69977
  • 20 تیر 1401 - 9:30
پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی ۶۰۰ طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی/ تشکیل مس آذربایجان و اخذ عوارض و ارزش افزوده مس
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امروز در کارخانه‌های استان مهندسی معکوس اتفاق می‌افتد، گفت: بیش از ۶۰۰ طرح صنعتی در استان وجود دارد که در حال حاضر بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، صابر پرنیان در نشست مشترک رفع نیازهای فناورانه متروی تبریز اظهار کرد: به دنبال ایجاد یک رویداد عملی فراتر از هر زمان دیگری در استان هستیم که برگزاری این جلسه صرفا یک مقدمه برای انجام کارهای بزرگ است.

وی با بیان اینکه سازمان صمت مصمم به حمایت از واحدهای صنعتی برای هدایت به سمت دانش بنیان شدن است، گفت: سازمان صمت به منظور پیشرفت این طرح، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های انجمن‌های صنعتی و پارک علم و فناوری بهترین نتیجه در این زمینه حاصل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از انجام اقدامات مقدماتی برای برگزاری یک نمایشگاه عظیم علمی متشکل از صنایع مختلف غذایی، نساجی، برق و الکترونیک خبر داد و یادآور شد: با همکاری نهادهای متولی یک اقدام خوب و در شأن استان برای اولین بار در کشور تا یکی دو ماه آینده انجام خواهد شد.

پرنیان تصریح کرد: امیدواریم این حرکت بزرگی که در آذربایجان‌شرقی شروع شده باعث بالندگی بیش از پیش صنعت استان شود و با فراهم کردن بستر مناسب، استان به قطب اقتصاد کشور تبدیل شود.

آذربایجان‌شرقی درون‌زاترین استان از لحاظ صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حوزه صنعت، معدن و تجارت ظرفیت‌های بسیار زیادی در استان وجود دارد، متذکر شد: آذربایجان‌شرقی علاوه بر اینکه یک استان تراز اول صنعتی است، درون‌زاترین استان از لحاظ صنعتی نیز است، چراکه صنعت استان متکی به بخش خصوصی است.

پرنیان گفت: در حوزه تجارت، آذربایجان‌شرقی از گذشته تاکنون مهد تجارت بوده و بیش از هزار سال در شاهراه تجاری دنیا قرار داشته است.

وی اضافه کرد: آذربایجان‌شرقی موقعیت استراتژی خاصی دارد، چرا که مستقیم به اوراسیا و با یک واسطه به اروپا وصل می‌شود و بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور در این استان قرار دارد.

۶۰۰ واحد صنعتی در دست ساخت در آذربایجان‌شرقی

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی به عنوان یک استان پیشرو، صنعتگر و اقتصادی در کشور مطرح است، گفت: ۲۶ مگاپروژه با اهمیت در استان با سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حال اجراست که با بهره‌برداری از این مگاپروژه‌ها زنجیره تولید در بخش‌های مختلف اقتصادی تکمیل خواهد شد.

پرنیان با اشاره به اینکه امروز در کارخانه‌های استان مهندسی معکوس اتفاق می‌افتد، افزود: بیش از ۶۰۰ طرح صنعتی در استان وجود دارد که در حال حاضر بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: امسال در حوزه صنعت، پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی ۸ درصدی محقق شود.

تشکیل مس آذربایجان و اخذ عوارض و ارزش افزوده مس

پرنیان با بیان اینکه در بخش معدن اقدامات خوبی در استان انجام شده است، گفت: تشکیل شرکت مس آذربایجان، اخذ عوارض و ارزش افزوده مس و فعال شدن معادن استان از جمله اقدامات مهمی است که امسال در این حوزه انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ مسائل زیست محیطی در روند فعالیت معادن افزود: هر هفته دو جلسه برای پیگیری و رفع موانع فعالیت معادن برگزار می‌شود که امیدواریم با اقدامات انجام شده معادن به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند تا از ظرفیت معادن استان بهره‌مند شویم.

سهم تولیدات صنعتی در اقتصاد کشور ۲۰ درصد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در حال حاضر سهم تولیدات صنعتی در اقتصاد کشور ۲۰ درصد است که این موضوع نشان می‌دهد نقش صنعت آذربایجان‌شرقی در این زمینه بسیار مهم است.

پرنیان با بیان اینکه در حوزه تجارت پیگیر فعال‌سازی میزهای تجاری هستیم، بیان داشت: در ۷ ماه گذشته با ۱۰ سفیر کشورهای مختلف در استان جلسات متعددی برگزار شده تا از ظرفیت‌های استان به بهترین نحو استفاده شود.

وی به خیز بلند آذربایجان‌شرقی برای توسعه صنعتی، تجاری و معدنی اشاره کرد و یادآور شد: به منظور همکاری با پارک علم و فناوری در حوزه دانش بنیان، سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی از نهادهای پیشرو در استان هستند.

پرنیان ادامه داد: امیدواریم امسال با همکاری همه‌جانبه ارتباط خوبی بین مراکز رشد و بخش صنعت برقرار شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی افزود: با تعامل و ارتقای هم‌ا‎فزایی نهادهای متولی و استفاده از تمام ظرفیت‌های استان مشکلات و موانع قابل حل است.

در این جلسه مشخصات و کاربرد ۱۷ نیاز فناورانه متروی تبریز که بیشتر در بخش‌های قطعات الکترونیک، ماشین‌سازی و نرم‌افزاری بود معرفی و مقرر شد تا در جلسات آتی که با حضور شرکت‌های صنعتی دانش بنیان برگزار می‌شود لیستی از تمام نیازهای متروی تبریز تهیه و برای معرفی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});