• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

ضرورت افزایش سهمیه آرد شهرستان میانه

  • کد خبر : 69983
  • 20 تیر 1401 - 10:00
ضرورت افزایش سهمیه آرد شهرستان میانه
یاز اکو - فرماندار میانه افزایش سهمیه آرد این شهرستان را با توجه به افزایش جمعیت روستایی به ویژه در فصل تابستان خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مسعود سعادتی در جلسه کارگروه آب؛ کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گفت: افزایش ۵۰ تن آرد به سهمیه شهرستان را پیگیر هستیم که در این خصوص با ۳۴ تن موافقت شده، اما هنوز ابلاغ و اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه میزان نهاده‌های دامی اختصاص یافته برای شهرستان میانه هیچگونه تناسب منطقی با میزان دام شهرستان ندارد گفت: میزان تخصیص یافته فعلی، تنها نیاز ۱۰ درصد دام شهرستان را تامین می‌کند.

سعادتی تامین ادوات کشاورزی به ویژه تراکتور در شهرستان را خواستار شد و ادامه داد: شیوه فعلی در واگذاری تراکتور به کشاورزان با مشکلاتی همراه است که باید روند آن اصلاح شود.

فرماندار میانه میزان نهاده‌های دامی را غیرمتناسب با تعداد دام‌های شهرستان دانست و افزود: ۳ هزار حوضچه غیر مجاز در شهرستان داریم که با استفاده از شبکه‌های نوین آبیاری و آزادسازی۵۰ درصد آب این حوضچه‌ها از این طریق می‌توان به تامین آب کشاورزان و عشایر پایین دست اقدام نمودـ

وی در پایان مشکل جدی کود در شهرستان و نیز افزایش ظرفیت سردخانه شهرستان با توجه به افزایش تولیدات باغی را از دیگر مسائل و مشکلات دیگر حوزه کشاورزی شهرستان میانه ذکر کرد.

کمبود نهاده‌های دامی و عدم تناسب آن با نیاز شهرستان

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی هم مشکل کمبود نهاده‌های دامی و عدم تناسب آن با نیاز شهرستان و کمبود ادوات کشاورزی و تراکتور در شهرستان را از مطالبات عمده کشاورزان؛ باغداران و دامداران عنوان کرد.
مرتضی حسینی رسیدگی و ساماندهی حوضچه‌ها و استخر‌های غیرمجاز به ویژه در بخش کندوان را از دیگر مطالبات ضروری شهرستان برشمرد.

مهدی اسماعیلی دیگر نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به وجود ۱۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی و فعالیت ۳۰ هزار نفر در امور باغی زراعی و دامی شهرستان بر لزوم حمایت از این قشر تاکید کرد و بازنشستگی این افراد را پس از ۳۰ سال کار و تلاش خواستار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم به افزایش قیمت محصولات کشاورزی در دنیا با توجه به خشکسالی‌های اخیر و تبعات جنگ اوکراین و روسیه اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی در دنیا مورد تهدید واقع شده و این موضوع باعث شده تا تولیدات بخش کشاورزی از اهمیت ویژه برخوردار شود که در ایران نیز شاهد توجه ویژه مجلس و دولت و قیمت گذاری بر روی محصولات کشاورزی هستیم که در نوع خود بی نظیر است.

اکبر فتحی پیگیری برای افزایش سهمیه آرد روستایی با توجه به افزایش جمعیت به ویژه در تابستان را اولویت میانه دانست.

تصویب ۳۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش آب استان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز در این جلسه به تصویب ۳۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش آب استان طی سفر اخیر هیئت دولت اشاره کرد و گفت: ۱۳۳۰ میلیارد تومان این سهم یعنی یک سوم آن به میانه اختصاص یافت که در نوع خود بی نظیر است.

غفارزاده افزود: با تخصیص اعتبار تخصیصی برای تکمیل سه سد بزرگ و حیاتی شهرستان میانه از جمله سد گرمی چای، شبکه سد آیدوغموش و حق آبه و شبکه و پایاب سد شهریار اقدامات لازم را اعمال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: از اعتبارات استانی هم برای سد‌های صومعه علیا، اشنار، صومعه کبودین،بند و کانال آوین و توشمانلو مبالغی در نظر گرفته شده است.

پرداخت ۳۳۰ هزار میلیارد ریالی تسهیلات از سوی بانک‌های کشاورزی

مدیرعامل شعب بانک کشاورزی استان نیز به پرداخت ۳۳۰ هزار میلیارد ریالی تسهیلات از سوی بانک‌های کشاورزی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: نسبت به سال ۹۹ رشد ۳۰ درصدی را شاهد بودیم.

محمودی اضافه کرد: با وجود وصول نشدن مطالبات در سه ماهه اول سال جاری ۶۲۰ میلیارد ریال در شهرستان میانه پرداختی داشتیم که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۹ افزایش چشمگیری داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});