• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
یوسفی‌نژاد:

سینمای منطقه‌ی آذربایجان در مسیر رشد است

  • کد خبر : 70521
  • 24 تیر 1401 - 14:30
سینمای منطقه‌ی آذربایجان در مسیر رشد است
یاز اکو - یوسفی‌نژاد گفت: سینما و فیلمسازان در منطقه‌ی آذربایجان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز، اصغر یوسفی‌نژاد، کارگردان سینما، با اشاره به این مطلب اظهار کرد: نقطه قوت سینمای منطقه‌ی آذربایجان و تبریز که به عنوان بخشی از سینمای ایران در حال فعالیت است، مختصات بومی و منطقه‌ای آن است که زبان، معرفی فرهنگ و پتانسیل‌های منطقه‌ای و نیروی انسانی کارآمد در این حوزه، ویژگی اساسی آن است.

وی افزود: البته همین ویژگی‌ها گاهی محفلی برای نقطه‌ضعف می‌شوند که زبان بومی نیز یکی از آن‌هاست چرا که در کشور ما تسلط کافی به زبان ترکی وجود ندارد و همین موضوع باعث محدویت در ارتباط می‌شود.

یوسفی‌نژاد تأکید کرد: اما این امر با استمرار و جاافتادن تماشای فیلم با زیرنویس، که در تمام دنیا نیز مرسوم است، این مشکل را حل خواهد کرد و مخاطب نیز به مرور به این نحو از تماشای فیلم عادت خواهد کرد.

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: سینما، فیلم‌ها و فیلمسازان منطقه آذربایجان در مسیر رشد قرار دارند و گام‌های اساسی در راه ارتقاء کیفی این حوزه مشهود است اما به نظر می‌رسد ضعف اساسی ما تمرکز بر روی فیلمنامه به ویژه فیلمنامه‌های کوتاه و بومی است.

وی گفت: فیلمسازان این حوزه باید تفاوت فیلمنامه تلویزیونی، سریال، فیلم بلند را با فیلمنامه کوتاه، تشخیص بدهند و برخی از فیلمسازان این عرصه و از راهکار فشرده کردن ساختار تلویزیونی و سینمایی را برای فیلم کوتاه پیش گرفته‌اند و بدون شک این نوع فیلمنامه‌نویسی موفقیتی به همراه نخواهد داشت.

یوسفی نژاد ادامه داد: نحوه معرفی و به تصویر کشیدن مختصات منطقه به عنوان یک نشان یا المان که بتواند جذابیت فرهنگی داشته باشد نیز یکی از نکاتی است که توجه ویژه‌ای می‌طلبد.

اصغر یوسفی‌نژاد در پایان گفت: گرچه رقابت باعث رشد کیفی فیلم‌ها و شناخته شدن استعدادها می‌شود اما در جشنواره‌ها مهم‌تر از رقابت، عرضه و دیده‌شدن فیلم‌هاست.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز از ۲۶ تا ۲۹ تیرماه در پردیس سینمایی ستاره‌باران برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});