• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
سید وحید حسینی:

متولیان فرهنگی از سینماگران منطقه آذربایجان عقب مانده‌اند

  • کد خبر : 70522
  • 24 تیر 1401 - 15:00
متولیان فرهنگی از سینماگران منطقه آذربایجان عقب مانده‌اند
یاز اکو - سید وحید حسینی نامی گفت: متولیان فرهنگی از سینماگران و فیلمسازان منطقه آذربایجان عقب مانده‌اند و وقت آن رسیده که مدیران دولتی ذیربط سهم خود را در این عرصه ادا کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز، سید وحید حسینی نامی، فیلمساز، با بیان این مطلب اظهار کرد: سینمای منطقه‌ی آذربایجان در سال‌های اخیر یک کسب هویت و بازیابی مجددی را تجربه کرد و پیشنهادات جدید و جذابی به سینمای کشور داد و حضورهای بسیار موفق در جشنواره‌های تراز اول دنیا داشته است.

وی افزود: هویت سینمای منطقه بر سینماگران و مخاطبان جدی سینما پوشیده نیست و من معتقدم که نهادهای دولتی و متولیان فرهنگی هستند که از این سینما عقب مانده‌اند و هر دستاوردی که فیلمسازان داشته‌اند به مدد همت و تلاش خودشان و بدون حمایت مشخص و مدونی بوده است.

نامی تأکید کرد: وقت آن رسیده که مدیران فرهنگی خودشان را به سینماگران برسانند و سهم خود را در این عرصه ادا کنند که یکی از کارهایی می‌تواند در راه تصدی‌گری سینما اتفاق بیفتد، برگزاری جشنواره‌هاست.

وی گفت: در حال حاضر دیگر ما باید یک جشنواره بزرگ و مهم سینمایی داشته باشیم و این جشنواره محل بروز و ظهور استعدادهای نسل‌های مختلف و در شأن سطح سینما و فیلمسازان آذربایجان باشد و از نظر من جشنواره فیلم تبریز می‌تواند پیشگام این راستا باشد.

این فیلمساز جوان خاطرنشان کرد: سطح کیفی فیلم‌های داستانی و تجربی قابل‌قبول بود و شاهد پیشرفت فیلم‌های مستند نیز هستیم اما فکر می‌کنم در زمینه انیمیشن باید اتفاقات مهم‌تر و جدی‌تر باید بیفتد و هنوز جای کار دارد که علت آن می‌تواند تمرکزگرایی روی پایتخت باشد.

سید وحید حسینی نامی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم تمام صنوف سینمایی تبریز گرد هم بیایند و از جشنواره فیلم تبریز حمایت کنند و به نظر می‌رسد برگزاری جشنواره‌های جداگانه از عرصه مستند و انیمیشن و غیره چندان ضروری نیست و ما باید در کنار هم باشیم تا جشنواره فیلم تبریز قدرتمندتر شده و دبیرخانه دائمی داشته باشد تا به امید خدا در سال‌های بعد به شکل منطقه‌ای و ملی برگزار شود.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز از ۲۶ تا ۲۹ تیرماه در پردیس سینمایی ستاره باران برگزار خواهد شد

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});