• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
گفتگوی اختصاصی یازاکو با بانوی ملی‌پوش فوتبال زیر 20 سال تبریز

عدم حمایت تبریز از تیم فوتبال بانوان / تیم ما حتی توان خرید لباس هم ندارد

  • کد خبر : 70631
  • 25 تیر 1401 - 13:10
عدم حمایت تبریز از تیم فوتبال بانوان / تیم ما حتی توان خرید لباس هم ندارد
اسرا رزبان، بازیکن ملی‌پوش زیر 20 سال تبریزی در تیم ستاره‌ساز تبریز بازی می‌کند. این نوجوان تبریزی از عدم حمایت مسئولین امر گله می‌کند و می‌گوید: ما برای تمرین نه زمین مناسب داریم و نه لباس مناسب، این در حالی است که کلانشهر تبریز دارای زمین‌های فوتبالی همچون زمین فوتبال تختی را دارد ولی ما محروم از بازی در این زمین‌های مناسب هستیم.

یازاکو؛ پریسا رضاپور – نابرابری جنسیتی یک از نابرابری‌هایی است که در ورزش بیشتر به چشم می‌آید، بدین منظور برای روشن شدن این نابرابری به سراغ یکی از بازیکنان فوتبال بانوان در تبریز رفته و گفت و گویی انجام داده‌ایم که مشروح آن در ذیل آمده است.

به گزارش خبر نگار یاز اکو، نابرابری جنسیتی یک از نابرابری‌هایی است که در ورزش بیشتر به چشم می‌آید، اما این نابرابری‌ها شهر به شهر پررنگ‌تر می‌شود، کلانشهر تبریز یکی از این شهرهایی است که با عدم حمایت از ورزش بانوان بیشتر به چشم می‌خورد.

امروزه در بیشتر جوامع، زنان از فرصت‌های برابر برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی محروم بوده و با محدودیت‌هایی مواجهند. محدودیت‌های ساختاری و مدیریتی، محدودیت‌های مالی و امکاناتی، محدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی، از جمله‌ی این محرومیت‌ها هستند؛ ولی این محرومیت‌ها در ایران به دلایل مختلف، به‌ویژه شرایط فرهنگی، اجتماعی حاکم بر کشور برجستگی بیشتری دارد.

اشکال مختلف تبعیض در ورزش زنان در جهان و ایران از نابرابری دستمزدها در دسترس ورزشی برای ارتقای زنان ورزشکار، عدم پوشش رسانه‌ای ورزش بانوان، حضور کم‌رنگ مسئولان زن در ارگان‌های ورزشی، اختصاص درصد پایین بودجه‌ی ورزش به بانوان از وجود قوانینی که به مردان خانواده از جمله پدر و همسر این اجازه را می‌دهد که زنانشان را از انجام فعالیت‌های ورزشی با این توجیه که «ورزش متعلق به مردان است» حذف کنند. تا عدم اجازه به زنان برای حضور در بسیاری از رشته‌های ورزشی به بهانه‌ی مغایرت با موازین شرعی می‌باشند. در این میان، نقش‌های جنسیتی تعریف شده در جامعه برای زنان نیز یکی از مواردی است که آنان را از حق برخورداری و مشارکت در امور ورزشی بازمی‌دارد.

برای تمرین نفری ۲۵۰ هزار تومان پول پرداخت می‌کنیم

اسرا رزبان، بازیکن ملی‌پوش زیر ۲۰ سال تبریزی در تیم ستاره‌ساز تبریز بازی می‌کند. این نوجوان تبریزی از عدم حمایت مسئولین امر گله می‌کند و می‌گوید: ما برای تمرین نه زمین مناسب داریم و نه لباس مناسب، این در حالی است که کلانشهر تبریز دارای زمین‌های فوتبالی همچون زمین فوتبال تختی را دارد ولی ما محروم از بازی در این زمین‌های مناسب هستیم.

وی ادامه داد: برای تمرین به ازای هر نفر ۲۵۰ هزار تومان به سالن بهزیستی تبریز پرداخت می‌کنیم تا در آنجا به تمرین خود ادامه دهیم.

این ملی‌پوش گفت: عدم حمایت از بانوان در ورزش بخصوص در تبریز باعث فراری دادن استعدادها به سایر شهرها می‌شود چون شهرهای بزرگی مانند اصفهان، مشهد، تهران و شیراز از بازیکنان شهر خود حمایت می‌کنند ولی تبریز اصلا توجهی ندارد.

تیم ما حتی توان خرید لباس هم ندارد

رزبان در خصوص تیم ستاره‌ساز گفت: ۱۹ مرداد امسال، مسابقات دسته‌ی دوم فوتسال در شهر ایلام برگزار خواهد شد که متاسفانه تیم ما حتی توان خرید لباس هم ندارد.

وی اذعان داشت: وقتی تیمی در مقابل تیم دیگری قرار می‌گیرد آن تیم معرف شهر و استان خود نیز است، حال با وضعیت بد مالی تیم ستاره‌ساز، آبروی شهر تبریز در خطر است.

وی خاطرنشان شد: با وجود این مشکلات این تیم مقام نایب‌قهرمانی مینی فوتبال و نایب‌قهرمانی فوتبال استان را کسب کرده است.

وی افزود: با حمایت بانوان در ورزش باعث به وجود آمدن اتفاق‌های خوب در ورزش شاهد خواهیم بود.

***

امیدواریم متصدیان ورزش استان و سرمایه‌گذاران، توجه و حمایت بیشتری از بانوان ورزش استان به عمل آورده و در راستای شکوفایی آنها تلاش‌های لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70631

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});