• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

تزریق دوز یادآور واکسن کرونا ضروری است

  • کد خبر : 71203
  • 29 تیر 1401 - 15:00
تزریق دوز یادآور واکسن کرونا ضروری است
یاز اکو - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تزریق دوز یادآور واکسن کرونا در سال جاری برای همه اقشار جامعه مخصوصا کادر بیمارستانی و کارکنان امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر بهمن نقی پور در شصت و پنجمین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا که با حضور اعضای ستاد فرماندهی مدیریت کرونا روز چهارشنبه، بیست و نهم تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار شد ضمن عرض تبریک ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع) و با تاکید بر لزوم ادامه رعایت پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی در مقابله با موج هفتم کرونا، اظهار کرد: مسئولین واحدها برای تکمیل واکسیناسیون یادآور پرسنل و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی خود اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به ورود موج هفتم کرونا در کشور و استان گفت: ضروری است دستور العمل های لازم جهت کنترل موج هفتم کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی دولتی، خصوصی، دانشگاهی و غیر دانشگاهی جهت اطلاع رسانی ارسال شود.

دکتر نقی پور با اشاره به استفاده از ماسک و تاثیر پیشگیرانه آن در کاهش بار بیماری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا جدا سازی افراد علامت دار از سالم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به حجم قابل توجه مسافرت های بین شهری گفت: ضروری است مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به صورت گسترده و جدی در سایت دانشگاه علوم پزشکی، صدا وسیما و سایر رسانه ها در خصوص مقابله با کووید ۱۹ در موج هفتم اطلاع رسانی کنند و استفاده از اساتید و متخصصین در رابطه با آموزش همگانی در مقابله با بیماری کرونا و تهیه فیلم کوتاه و مصاحبه و غیره و بازپخش آن از تمامی وسایل ارتباط جمعی برای حساس کردن مردم به افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ انجام گیرد.

۶ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت زرد کرونایی

وی استفاده استعلاجی کارکنان و کادر بهداشتی و درمانی در زمان ابتلا به کرونا را ۵ روزه دانست و گفت: با توجه به تصمیمات کمیته علمی کووید ۱۹ مدت زمان استفاده استعلاجی کارکنان و کادر بهداشتی و درمانی را در زمان ابتلا به بیماری کرونا ۵ روز است.

دراین جلسه معاونت های درمان، بهداشت، مسئول کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و مدیران مراکز بهداشتی و درمانی به ارائه گزارش عملکرد واحدهای تحت مدیریت خود در خصوص مقابله با بیماری کرونا پرداختند و آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی به منظور افزایش ارائه خدمات و ایجاد رغبت به واکسیناسیون و افزایش دقت و بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی را اعلام کردند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این جسله، با وجود قرمز و نارنجی شدن تعدادی از شهرستان های کشور خوشبختانه در استان شهر نارنجی و قرمز نداریم ولی در حال حاضر از ۲۱ شهرستان استان ۶ شهرستان (آذرشهر، جلفا، سراب، شبستر، مراغه و ملکان ) در وضعیت زرد کرونایی و شهر تبریز و بقیه شهرستان ها نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71203

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});