• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

مهم‌ترین نکاتی که درباره متاورس باید بدانید

  • کد خبر : 71287
  • 30 تیر 1401 - 12:20
مهم‌ترین نکاتی که درباره متاورس باید بدانید
یاز اکو - این روزها همه سوالاتی در مورد متاورس دارند. برخی از پرسش‌های محبوب‌تر را جمع‌آوری کردیم تا به مردم کمک کنیم متاورس را بهتر درک کنند و شروع به کاوش و جستجو در آن کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز: بسته به رابطه شما با بازی های ویدیویی و هوش مصنوعی (AI) برداشت شما از متاورس می‌تواند متفاوت باشد؛ در برخی افراد متاورس و واقعیت مجازی ممکن است، ترسی را درباره آینده تغییرات زندگی انسان، برانگیزد.

شما نمی توانید واژه متاورس را برای کسی مطرح کنید و انتظار داشته باشید که مکالمه ساده و قابل هضم پیش برود.

برای شروع، هیچ تعریف واحدی از چیستی متاورس وجود ندارد و حتی کارشناسان و سرمایه‌گذاران این حوزه نیز سوالات و ابهاماتی دارند؛ اما فارغ از سردرگمی‌ها درباره مفهوم متاورس، مردم نگران این هستند که داده ها و اطلاعاتشان چگونه استفاده خواهد شد؟ آیا روابط مجازی جایگزین روابط انسانی آن‌ها می شود؟

با این حال، تجربه‌ هیجان انگیزی است مثلا، آیا در آینده خرید آنلاین لباس با سایز مناسب، به لطف آواتارهایی با اندازه‌های دلخواه و یکسان با ابعاد ما، آسان‌تر خواهد شد؟ آیا مردم می‌توانند از طریق توکن‌های کریپتو درآمدی پایه جهانی داشته باشند و یا برای انجام بازی‌های آنلاین و رفتن به کنسرت‌های متاورس مورد علاقه‌شان از کریپتو به عنوان روش پرداخت استفاده کنند؟ اگر اینطور باشد درونگراها حتما خوشحال خواهند شد.

متاورس چیست؟

از منظر کارشناسان متاورس، پیشوند یونانی “meta” به معنای فراتر و بخش “verse” از کلمه “جهان” می آید، تا نشان دهد که فراجهان، جهانی است، فراتر از جهان ما در حال حاضر. این به نوعی یک تعریف فلسفی است و با تعمیم آن به زمین، می‌توان گفت که متاورس یک زیرساخت فناوری است که به انسان اجازه می دهد تا فراتر از موانع فیزیکی و جغرافیایی خود حرکت کند.

اکثر علاقمندان متاورس استدلال می‌کنند که همه‌گیری بیماری کروناویروس استفاده از فناوری را تسریع کرده است و اکنون بسیاری از افراد به تعامل با فناوری و شبکه‌های اجتماعی مختلف عادت کرده‌اند، چه در تماس‌های کاری، چه در تماس با اعضای خانواده یا فروش کالاهای فیزیکی در بازار و بسیاری دیگر کارها.

افراد در متاورس به سادگی به کیف پول های دیجیتالی حاوی ارزهای دیجیتال (پول) و هر دارایی دیجیتالی که در قالب NFT هستند، دسترسی دارند که این موضوع آن‌ها را یک قدم به آزادی بیشتر در این فضا نزدیک می‌کند.

Isla Perfito، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Sator، که یک پلتفرم سرگرمی مبتنی بر بلاک چین است، می‌گوید: «متایورس یک پوشش سه‌بعدی همه جانبه و جهانی است. به عنوان شکلی جایگزین از واقعیت دنیا ما در زمین، ما می‌توانیم مانند دنیای فیزیکی در دنیای مجازی حرکت کنیم، شما می‌توانید همانطور که در زندگی واقعی هستید حرکت و تعامل داشته باشید، یا توانایی متفاوتی را تجربه کنید. همه این‌ها به ما اجازه می‌دهد تا از فیزیکی که ما انسان‌ها به آن ملزم و محدود هستیم، پا را فراتر بگذاریم.

مالکیت در متاورس چگونه تعریف می‌شود؟

سوال اینجاست اگر همه چیز دیجیتال است، شما در واقع در متاورس صاحب چه چیزی هستید؟

تصور کنید که یک بازیکن بازی ویدیویی هستید و یک امتیاز یا جایزه ویژه‌ای را جمع آوری می کنید. در بازی ویدیویی، آواتار شما می تواند این موارد را در یک کوله پشتی دیجیتال ذخیره کند. این یک مفهوم جدید نیست زیرا هر کسی که در حین بازی سوپر ماریو سکه های طلا جمع آوری کرده است می تواند آن را درک کند.

در متاورس، به لطف فناوری بلاک چین، می توانید یک سند دیجیتال از تراکنش‌های خود ایجاد کنید. بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال غول‌پیکر است که همه این اطلاعات را برای همیشه ذخیره می‌کند و دارایی‌های شما فقط به دلیل خاموش کردن رایانه یا کنسول بازی از بین نمی‌رود.

با برداشتن یک گام فراتر، شرکت‌های متاورس در حال یافتن راه‌هایی برای گسترش تعریف مالکیت دیجیتالی فراتر از جوایز بازی‌های ویدیویی هستند.

Brave، یک مرورگر اینترنتی، به کاربران اجازه می دهد تا میزان تبلیغاتی را که می خواهند ببینند انتخاب کنند. هنگامی که کاربران انتخاب می‌کنند که تبلیغات بیشتری را مشاهده کنند، با توکن های مخصوص(BAT) پاداش می گیرند، که در یک کیف پول رمزنگاری ذخیره می شود تا خود افراد بتوانند هر طور که می خواهند در آینده از آن استفاده کنند.

به طور مشابه، شرکت Perfito’s Sator نیز با هدف ایجاد انقلابی در مالکیت ایجاد شد. پلتفرم Sator به تماشاگران خود بابت تماشای محتوای مورد علاقه‌شان پاداش می‌دهد، که پس از آن می‌توانند آن‌ها را با سایر ارزهای دیجیتال یا فیات معامله کنند. این پلتفرم حتی شب فیلم های مجازی را در متاورس برای دارندگان کیف پول خود راه اندازی می‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71287

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});