• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
به منظور شناساندن محصول ذرت منحصر بفرد شهرستان اهر؛

برگزاری روز مزرعه ذرت در شهرستان اهر با عنوان اهر مکه سی

  • کد خبر : 72376
  • 07 مرداد 1401 - 12:30
برگزاری روز مزرعه ذرت در شهرستان اهر با عنوان اهر مکه سی
یاز اکو - روز مزرعه ذرت در شهرستان اهر با عنوان «اهر مکه سی» به منظور شناساندن محصول ذرت منحصر بفرد شهرستان اهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر در این مراسم با اشاره به اهمیت گسترش کشت این محصول گفت: در این شهرستان سالیان سال این محصول به صورت سنتی در سطح ۲۰هکتار کشت می شد که با ارائه آموزش های لازم امسال سطح زیر کشت این محصول ۲۷۵ هکتار به صورت مکانیزه و سنتی افزایش یافته است که ۲۵۰ هکتار آن به صورت آبیاری تیپ اجرا شده و ۲۵ هکتار نیز بصورت سنتی است.

علی نجفی با تشکر از بهره برداران که همسو با کارشناسان جهاد کشاورزی حرکت کرده اند عنوان کرد تولید این محصول در هر هکتار برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می کند و درآمد نسبتا مناسبی را نصیب بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان می کند.

وی تاکید نمود: اهر مکه سی و سیب قره قرمزی اهر از محصولات خاص این شهرستان است که دارای عطر و طعم خاصی بوده و جزو برند های شناخته شده در سطح استان و کشور است.

سرپرست اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز در این مراسم در مورد اهمیت روز مزرعه گفت: روز مزرعه موقعیتی است که نمودار عینی یک فعالیت یا یافته نوین علمی در واحد تولیدی در معرض دید بهره برداران، مروجان یا سایر افراد واحدهای ذینفع قرار می گیرد.

بهبود نگرش و آگاهی بهره برداران نسبت به طرحهای نوین

وی ادامه داد: از جمله اهداف روز مزرعه می توان به بهبود نگرش و آگاهی بهره برداران نسبت به طرح های نوین تحقیقاتی و ایجاد گرایش وجلب مشارکت بهره برداران نسبت به انجام طرحها، افزایش عمق و دامنه یادگیری بهره برداران از طریق حضور شان در جریان اجرای طرحهای تحقیقاتی در مزارع، آشنایی وآگاهی بیشتر مروجان وکارشناسان کشاورزی با طرحهای نوین کشاورزی، ایجاد ارتباط بیشتر بین بهره برداران و کشاورزان با مروجان و کارشناسان و بهره گیری بهتر برای بهبود این ارتباط و آشنایی بامسایل و مشکلات بهره برداران از نزدیک اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});