• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

بیمه تکمیلی بافندگان و تولیدکنندگان فرش/ شهرت فرش دستباف هریس جهانی ست

  • کد خبر : 72515
  • 08 مرداد 1401 - 10:15
بیمه تکمیلی بافندگان و تولیدکنندگان فرش/ شهرت فرش دستباف هریس جهانی ست
یاز اکو - رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: با توجه به امکاناتی که ایجاد شده درحال حاضر می توان بدون بیمه پایه تمام بافندگان و تولیدکنندگان فرش را بیمه تکمیلی کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، فرحناز رافع در جلسه بررسی راهکار برون رفت از رکود صادرات فرش هریس با بیان اینکه فرش دستباف آمیختگی صنعت و هنر است و میراثی برای جوانان آینده محسوب می‌شود، اظهار داشت: فرش دستباف یک میراث کهن ایرانی است و ایران را با هنر فرش دستباف و هریس را با برند فرش هریس در دنیا می‌شناسند و برند بودن فرش هریس برای همه شناخته شده است.

وی افزود: وضع موجود فرش ایران نامناسب است و مشکلات این بخش در دو بخش قابل حل هست بخش اول دولت و بخش دوم مردم منطقه هست. نگاه حاکمیت به فرش بسیار کم توجه هست چون سالیان متمادی است که مورد بی عنایتی و بی توجهی قرارگرفته است.

رافع گفت: فرش هریس جزو فرش هایی است که از لحاظ رنگ و نگار و بافت سنتهای روستایی و اصیل ایرانی منحصر به فرد است. در فرش هریس هم کارگاههای متمرکز و هم غیرمتمرکز خانگی باید مورد پشتیبانی دولت قرارگیرد. این پشتیبانی هم باید از لحاظ رفاهی کارگران بافندگان و هم از لحاظ اقتصادی فروشندگان فرش باشد. هنر فرش از لحاظ قیمت هیچ قیمتی نمی توان برایش گذاشت چون فرش یک هنر هست و هنر هرگز قیمتی ندارد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران موانع زنجیره ارزش فرش دستباف را عدم موجود زیرساخت بازاری، توزیع مواد اولیه و حقوق و دستمزد تولیدکنندگان عنوان کرد.

نمایشگاه فرش هریس ایجاد شود

وی خاطر نشان کرد: حداقل برای شناساندن فرش هریس در صنعت توریسم باید یک نمایشگاه فرش کوچک مقیاس در فرمانداری هریس ایجاد گردد. احیای فرش هریس احیای شهرستان هست پس تمام مسئولان منطقه باید در احیای این صنعت هنری نهایت تلاش را بکنند و برای این کار نیاز به برگزاری جشنواره و هفته فرهنگی با عنوان هنر صنعت فرش هریس با مساعدت مرکز ملی فرش ایران است.

رافع ادامه داد: با توجه به امکاناتی که ایجاد شده درحال حاضر می توان بدون بیمه پایه تمام بافندگان و تولیدکنندگان فرش را بیمه تکمیلی کرد.

وی افزود: برای شناسنامه دار کردن فرش هریس و فعالیت در نمایشگاههای بین المللی مرکز ملی فرش ایران اماده حمایت از این هنر صنعت می باشد و برای بوم گردی برای شهرستان اگر نمایشگاه دایمی فرش هریس راه اندازی شود مرکز ملی فرش ایران حمایت مالی خواهد کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین بر توجه بیشتر صندوق‌ها و دستگاه‌های مرتبط با تسهیلات از جمله صندوق کارآفرینی امید، مشاغل خانگی وزارت کار و تسهیلات کارا برای کمک به ارتقاء بهتر هنر صنعت فرش دستباف تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});