• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

آذربایجان بعد از ۱۵ سال از سود و مالیات معدن مس سونگون بهره‌مند می‌شود/ اجرای طرح نفت آذربایجان بعد از ۲۰ سال

  • کد خبر : 73361
  • 13 مرداد 1401 - 18:40
آذربایجان بعد از ۱۵ سال از سود و مالیات معدن مس سونگون بهره‌مند می‌شود/ اجرای طرح نفت آذربایجان بعد از ۲۰ سال
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در خصوص تشکیل شرکت مس آذربایجان گفت: در بخش مس اتفاقات خوبی در استان انجام شده است، کنسانتره مس 15 سال بود که به خارج از استان می‌رفت و سود و مالیاتی عاید استان نمی‌شد ولی در حال حاضر اقدامات مقدماتی برای صدور فاکتور در این زمینه انجام می‌شود که در صورت اجرای این موضوع رقم قابل توجهی وارد گردش مالی استان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، صابر پرنیان صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهرستان تبریز در خسروشاه اظهار داشت: در منطقه کجوار که در ۳۰ کیلومتری تبریز قرار دارد تعداد قابل توجهی واحد صنعتی وجود دارد که یا پروانه صنعتی ندارند و یا پروانه صنفی گرفته‌اند در این زمینه اگر بتوانیم مشکلات این واحدهای صنعتی را حل کنیم این منطقه تبدیل به یک منطقه عظیم اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید واحدهای تولیدی منطقه کجوار گفت: در صورت حل مشکلات این واحدهای تولیدی علاوه بر بهبود معیشت مردم، درآمد پایدار شهر نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت های بالای اقتصادی استان گفت: در ۹ ماه گذشته سهم ارزش افزوده بخش صنعت آذربایجان‌شرقی ۷.۲۱ درصد بوده که این موضوع نشان می‌دهد در بخش ارزش افزوده، صنعت استان جایگاه ویژه و ممتازی دارد.

پرنیان تاکید کرد: آذربایجان‌شرقی از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در رتبه چهارم قرار دارد و جایگاه استان در اشتغال صنعتی در رتبه ششم است.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد اشتغال استان در حوزه صنعت است که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه بالای صنعت در تبریز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی تولید تراکتور در سال‌جاری یادآور شد: در تبریز چند مگاپروژه در مرحله افتتاح است و سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی در خصوص تشکیل شرکت مس آذربایجان تصریح کرد: خوشبختانه در بخش مس اتفاقات خوبی در استان انجام شده است، کنسانتره مس ۱۵ سال بود که به خارج از استان می‌رفت و سود و مالیاتی عاید استان نمی شد ولی در حال حاضر اقدامات مقدماتی برای صدور فاکتور در این زمینه انجام می‌شود که در صورت اجرای این موضوع رقم قابل توجهی وارد گردش مالی استان خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: پروژه بزرگترین معدن آلومینیوم نفلین سینیت در استان بعد از ۲۰ سال در حال اجرا است که امیدواریم با اجرای این پروژه ها، صنعت استان متحول شود.

استخراج آلومینیوم از میلیاردها تن ذخیره آلومینیوم نفلین سینیت سراب معروف به نفت آذربایجان بیش از ۲۰ سال قبل توسط جهانگیری وزیر وقت صنعت دولت اصلاحات کلید خورد اما این پروژه تنها دیوار، کارمند و مدیرعامل داشت و موجب هدررفت صدها میلیارد تومان از بیت‌المال شده بود که روزهای اخیر کارهای اجرایی آن آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});