• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

ایردراپ چیست؟

  • کد خبر : 74633
  • 23 مرداد 1401 - 11:00
ایردراپ چیست؟
یاز اکو - در معنای لغوی، «ایردراپ» (AirDrop) به معنی اهدای رایگان ارز دیجیتال به کاربران است. هدف اصلی این کار جلب توجه مخاطبین به پروژه‌های نوظهور دنیای رمزارزها است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، امروزه کاربران با شرکت در ایردراپ‌ها، توکن‌ها یا کوین‌های ارزهای جدید بازار را به صورت رایگان دریافت می‌کنند. اگر این پروژه‌‌ها بتوانند با موفقیت جامعه طرفداری خود را بسازند، ایردراپ این پروژه‌ها قادر خواهند بود سود خوبی را به شرکت‌کنندگان اعطا کنند.

ایردراپ چیست؟

در برخی فروشگاهای مواد غذایی، دیده می‌شود که به مشتریان جدید اقلامی به رایگان اهدا می‌شود و یا بن‌های تخفیفی برای مشتریان در نظر گرفته می‌شود. گفتنی است هدف از این کار در واقع جلب نظر مشتریان جدید به فروشگاه یا محصول خاصی است.

در ایردراپ رمزارزها نیز همین مثال صدق می‌کند، پروژه‌های جدید حوزه بلاکچین، بخشی از توکن‌های خود را به رایگان یا در عوض انجام فعالیت‌های ساده‌ای از قبیل دنبال کردن صفحات اجتماعی پروژه و یا انجام تبلیغات برای آن پروژه، در اختیار کاربران جدید قرار می‌دهد. این ایده هم برای کاربران و هم برای شرکت‌ها مفید است.

ایده ایردراپ در اصل همزمان با گسترش استفاده از عرضه اولیه‌های ارز دیجیتال (ICO) در سال ۲۰۱۷ مطرح شد. خیلی از پروژه‌های جدید ارز دیجیتال از ایردراپ برای ترویج توکن خود و افزایش تمایل کاربران به رمزارز مورد نظر استفاده می‌کنند.

انواع ایردراپ چیست؟

ایردراپ‌ها به روش‌های مختلفی به اجرا در می‌آیند. در برخی از این روش‌ها کاربران نیاز است تا یکسری فعالیت‌های مشخصی را انجام دهند. لازم به ذکر است در هیچ یک از این روش‌ها پولی از کاربران دریافت نمی‌شود. اگر پروژه‌ای تحت عنوان ایردراپ از شما تقاضای پول داشت، بدانید که این پروژه‌ها کلاهبرداری هستند.

برای مثال برخی از انواع ایردراپ‌ها را می‌توان اینگونه عنوان کرد، ایردراپ استاندارد، ایردراپ‌ جایزه، ایردراپ انحصاری، ایردراپ هاردفورک، ایردراپ هولدر.

هدف از انجام ایردراپ

جدای از مفهوم ایردراپ، این سوال همیشه در ذهن مخاطبین قرار دارد که توزیع رایگان چیزی که ارزشمند است چه سودی برای بانیان پروژه دارد. هدف پشت انجام این کار چیست. از آن جایی که ایردراپ‌ها برای شرکت کنندگان سودمند هستند، بی‌شک برای شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال نیز آورده بسیاری دارند. حتی می‌توان گفت برگزاری ایردراپ برای آن‌ها با منافع بیشتری همراه خواهد بود. از اهدافی که این شرکت‌ها در پروسه ایردراپ دنبال می‌کنند، می‌توان چند عنوان بیان کرد.

آگاهی بخشی

گفتنی‌ست اصلی‌ترین دلیل برگزاری ایردراپ آگاهی بخشی به مردم است. در پروسه ایردراپ، زمانی که شرکت کنندگان توکن‌های یک پروژه را به رایگان دریافت می‌کنند؛ این افراد تبدیل به قوی‌ترین طرفداران پروژه مذکور می‌شوند. همین امر باعث ایجاد جامعه طرفداری برای پروژه و تبلیغ آن به صورت گسترده‌ می‌شود. برای استارتاپ‌های حوزه ارز دیجیتال، ایده ایردراپ بسیار سودمند خواهد بود، چرا که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا با اعطا بخش کوچکی از توکن‌های شبکه، جامعه طرفداری، تبلیغات و سرمایه‌گذاری خود را شکل بدهند.

توزیع غیرمتمرکز توکن‌ها

سرمایه‌گذاران بزرگ یا به اصطلاح نهنگ در بازار رمزارز با استفاده از ثروت خود، در روزهای ابتدایی یک پروژه، می‌توانند مقدار قابل توجهی از عرضه در گردش آن را تصاحب کنند. این مساله باعث می‌شود که قدرت شبکه در دست افراد کمی قرار بگیرد. در این حالت این شبکه دیگر غیر متمرکز نخواهد بود. مانند وضعیتی که در شت‌کوین‌ها رخ می‌دهد.

مدیران پروژه‌های استارتاپی برای جلوگیری از این موضوع، می‌توانند توکن‌های شبکه را میان تعداد زیادی کاربر به رایگان توزیع کنند تا شبکه همچنان غیرمتمرکز باقی بماند.

جذب سرمایه

می‌توان ایردراپ‌ها را یک راهکار خلاقانه دانست که با صرف کمترین هزینه بازاریابی به یک پروژه‌ کمک می‌کنند تا در بازار شناخته شود و در ادامه مسیر خود سرمایه‌گذاران را راحت‌تر جذب کند. اگر اجرای یک ایردراپ موفق باشد در اینصورت، قیمت توکن آن نیز صعود می‌کند.

جمع‌آوری اطلاعات

در پروسه ایردراپ‌ها، برای شناخت جامعه نیاز است که از کاربران خود اطلاعات جمع‌آوری کنیم. در پرسشنامه‌ها معمولا افراد کمی حاضر هستند بدون کسب سود اقدام به پاسخ دادن سوالات کنند. گفتنی‌ست یکی از اهداف جانبی برگزاری ایردراپ نیز همین مساله است. کاربران در ازای دریافت توکن، فرم‌های اطلاعاتی را پُر خواهند کرد. شرکت‌ها نیز می‌توانند با استفاده از داده‌های ذخیره شده، کمپین‌های بعدی خود را با دید بهتر و هدفمندتر برگزار کنند.

چگونه ایردراپ‌ها را پیدا کنیم؟

سایت‌های زیادی هستند که اقدام به جمع‌آوری لیست ایردراپ‌ها نزدیک به اجرا می‌کنند. با استفاده از این سایت‌ها شما می‌توانید اکثر ایردراپ‌ها را به صورت یک‌جا رصد کنید. علاوه بر این، سایت‌ها امکان امتیازدهی از سوی کاربران به هر پروژه ایردراپی را فراهم کرده‌اند که این امتیازها می‌تواند برای تشخیص پروژه‌ها از یکدیگر استفاده شود.

یکی از سایت‌های مرجع برای ایردراپ‌ها، سایت «کوین مارکت کپ» است. در این سایت اطلاعات زیادی از وضعیت بازاری پروژه‌های مختلف گردآوری شده است. با رفتن به قسمت «Products»، و کلیک روی گزینه Free Airdrops می‌توانید لیست آخرین ایردراپ‌ها نزدیک را مشاهده کنید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74633

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});