• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
حجت الاسلام آل هاشم:

رسانه‌ها در دوران کنونی بخش جدا ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند

  • کد خبر : 75291
  • 28 مرداد 1401 - 9:30
رسانه‌ها در دوران کنونی بخش جدا ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند
یاز اکو - نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: رسانه‌ها در دوران کنونی بخش جدا ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند مردم در طول شبانه روز از محتوای اجتماعی، اقتصادی سیاسی و آموزشی و سرگرمی رسانه‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آنا، از تبریز حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن و تسلیت ایام سوگواری اباعبداله الحسین (ع)، با تبریک روز جهانی دنیای مجازی به تکنیک‌های اقناع اشاره کرد و گفت: ما در عصری که زندگی می‌کنیم رسانه‌ها نقش مهمی در زندگی ایفا می‌کنند رسانه‌ها در دوران کنونی بخش جدا ناپذیر از زندگی مردم شده اند مردم در طول شبانه روز از محتوای اجتماعی، اقتصادی سیاسی و آموزشی و سرگرمی رسانه‌ها استفاده می‌کنند.

آل هاشم گفت: نسل کنونی جامعه از ابتدای حیاتش با رسانه‌ها بزرگ می‌شوند و در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز این نسل بخش عظیم فرهنگ و ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانه‌ها دریافت می‌کنند.

وی به دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی و ارتباطی معروف اشاره کرد و افزود: بخش عظیمی از جامعه پذیری نسل‌ها از طریق رسانه انجام می‌شود و نفوذ و تاثیر رسانه تا جایی است که برخی از نظریه پردازان ارتباطی بر این باورند که رسانه‌ها اولویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می‌کنند و اگر چگونه فکر کردن را به ما یاد ندهند اینکه به چیزی فکر کنیم را به ما می‌آموزند.
نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تبریک این روز به کسانی که در عرصه ارتباط، ارتباطات و فضای مجازی تلاش می‌کنند گفت: رسانه‌ها حکم قلب در جامعه دارند. تمام رگ‌ها و شریان‌ها از درون آن می‌گذرد لذا باید برآنچه که وارد آن می‌شود و خارج می‌شود نظارت کامل صورت گیرد.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: امروزه با عنایت به وجود ده‌ها کتاب و ده‌ها مقاله برگزاری صد‌ها کنفرانس‌ها و سمینار‌ها در رابطه با ارتباطات و ارتباطات موثر و تکنیک‌های مختلفی در جهت متقاعد سازی مخاطب ارائه می‌شود که این تکنیک‌ها در مذاکرات سیاسی، فرهنگی و تجاری حتی ارتباط بین همسران یا والدین و فرزندان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: استفاده از این تکنیک‌ها نباید آزاردهنده و از پیش تعیین شده باشد، نباید فرد حس در دام افتادن کند و لازم است مخاطب نیز نقش فعالی در ارتباط ایفا کند و در نهایت پرسه متقاعد شدن و اقناع به شکل واقعی و حقیقی و نه صوری و شکلی ایجاد شود.

آل هاشم در پایان ابراز امیدواری کرد در بحث رسانه و ارتباطات بتوانیم در محیطی که هستیم و در جایگاهی که هستیم به وظیفه خود عمل کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});