• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

خداآفرین قطب کشاورزی آذربایجان‌شرقی می‌شود

  • کد خبر : 75432
  • 29 مرداد 1401 - 11:45
خداآفرین قطب کشاورزی آذربایجان‌شرقی می‌شود
یاز اکو - رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: خداآفرین قطب کشاورزی آذربایجان‌شرقی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مجید کیانی، روز شنبه، ۲۹ مردادماه، در بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری مرکز خداآفرین بر تقویت توریسم کشاورزی در این منطقه تاکید کرد و اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های کم‌نظیر و غنی کشاورزی و سرمایه‌گذاری‌های که انجام می‌شود در آینده نه چندان دور مرکز خداآفرین به قطب کشاورزی آذربایجان‌ شرقی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با پیشبرد پروژه طبق برنامه‌ی زمانبدی نسبت به شناسایی بازارهای صادراتی اقدام شود، تاکید کرد: ایجاد زنجیره‌ی صنایع تبدیلی، تکمیلی، بسته‌بندی و سردخانه‌ای و احداث پایانه صادراتی از اقداماتی است که در چشم‌انداز زون خداآفرین ترسیم شده است.

وی افزود: روند سرمایه‌گذاری و پیشرفت طرح‌های کشت و صنعت شهید سلیمانی شتاب خوبی گرفته به گونه‌ای که فاز اول مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید ۱۵۰۰ تن، در آستانه بهره‌برداری است.

واگذاری زمین‌های محدوده برای ایجاد کشت و سرمایه‌گذاری مولد

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه ۲۴ هزار هکتار از زمین‌های محدوده قلی‌بیگلو به بخش خصوصی برای ایجاد کشت و صنعت و سرمایه‌گذاری مولد و اشتغال‌زا واگذار شده است، ادامه داد: از این مقدار فقط حدود ۱۲ هزار هکتار قابلیت بهره‌برداری در حوزه زراعی، باغی، دامی، آبزی‌پروری و ایجاد صنایع تبدیلی دارد و اکنون ۱۸۰۰ هکتار از آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری کامل از طرح‌های گوناگون کشت و صنعت شهید سلیمانی افزون بر برقراری زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده، کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی در این منطقه رقم بخورد.

کیانی، گمرک خداآفرین را از دیگر مزیت‌های بسیار مهم این محدوده خواند و خاطرنشان کرد: تعطیلی گمرک حلقه‌ی مفقوده صادرات محصولات کشاورزی منطقه بود که با بازگشایی آن افزون بر تکمیل رنجیره تولید و تجارت، عملاً دروازه ترانزیتی راهبردی به کشورهای cis و حوزه قفقاز هم برای استان آذربایجان‌شرقی گشوده می‌شود.

در این بازدید که با همراهی سایر اعضاء هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد ارس صورت گرفت، در خصوص رفع موانع و تسهیل تحقق زمانبدی پروژه تصمیم‌گیری شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});