• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
فریدون بابایی اقدم در گفتگو با هیئت تحریریه یازاکو

اکثریت بر اقلیت حاکم است / شهر بدون انسان معنی ندارد/ یازاکو از فعال‌ترین رسانه‌ها در حوزه‌ی مسایل شهری است

  • کد خبر : 76086
  • 02 شهریور 1401 - 14:14
اکثریت بر اقلیت حاکم است / شهر بدون انسان معنی ندارد/ یازاکو از فعال‌ترین رسانه‌ها در حوزه‌ی مسایل شهری است
در شورای ششم متاسفانه مهندس عمران نداریم مهندس عمرانی که باید به ۶۰ درصد به بودجه مصوب سنوات شهری نظارت داشته باشد. ایراد این موضوع را در لوایحی که به صحن می‌آید و یا پروژه‌های عمرانی که در سطح شهر انجام می‌گیرد شاهد هستیم.

یازاکو – عضو شورای شهر تبریز با حضور در دفتر یازاکو طی گفتگویی در تشریح وضعیت شورای ششم و برخی مسایل پیش‌آمده گفت: این قاعده‌ی بازی است که همیشه اکثریت بر اقلیت حاکم باشند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، فریدون بابایی اقدم در گفتگو با هیئت تحریریه‌ی یاز اکو عنوان کرد: پایگاه خبری یاز اکو، یکی از فعال‌ترین رسانه‌ها در پوشش اخبار شورا و مسایل شهری تبریز است و علاوه بر تبریز، بخوبی اخبار سایر شهرها و مناطق آذربایجان‌شرقی را پوشش می‌دهد، همچنین در پرداختن به مسائل و اتفاقات سایر کشورها نیز بسیار فعال کرده و اخبار جذابی را پوشش می‌دهد.

بابایی‌اقدم اضافه کرد: در این سه دوره‌ای که در شورا هستم هیچ وقت به ذهنم نرسیده است که در هیئت رئیسه باشم در حالی که در هر جایگاه هیئت رئیسه باشم متناسب با جایگاه می‌توانم صحبت و حرکت کنم.

بیشتر از هیئت رئیسه شورا تاثیرگذار هستم

وی ادامه داد: ولی زمانی که به عنوان یک عضو عادی بیشتر از هیئت رئیسه موثرتر هستم در این جایگاه باقی مانده‌ام ولی برخی افراد اولویت اولشان شهر نیست.

وی در خصوص انتخابات اخیر کمیسیون‌های شورای شهر تبریز گفت: این امر، یکی از وظایف رئیس شورا است که نفرات را نسبت به مصلحت شورا چینش کند و اگر مورد یا تبعیضی صورت گیرد باید از ایشان این مسئله را جویا شوید.

بابایی‌اقدم در پاسخ به خبرنگار یاز اکو مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست که شورا از سیاست پالایش شود و به سمت فنی و تخصصی شدن گام بردارد، تشریح کرد: شورای شهر چرا آلوده به سیاست است چرا بر اساس وظایف قانونی افراد چینش نشده است، باید گفت که چه از جانب مردم در انتخابات و چه جریان‌های سیاسی به این امر دقت کنند و بهتر است هم در احزاب و ائتلاف‌ها و هم مردم بیشتر به این مورد حساس شوند.

فریدون بابایی اقدم در دفتر یازاکو

ترکیب تخصصی شورای مشهد آرمانی است

وی با بیان اینکه در این سه دوره که در هیئت رئیسه مجمع کمسیون‌های کشور حضور دارم کم و بیش به انتخابات سایر شهرها واقف هستم، افزود: جمع‌بندی من این است که در شهرهای مختلف با رویه‌های مختلف افراد انتخاب می‌شود؛ مثلا اتفاق آرمانی در مشهد اتفاق افتاده است، در دوره‌ی پنجم شهر مشهد، ۱۵نفر از جریان لیست امید انتخاب شدند ولی چینش بر اساس تخصص بود.

وی ادامه داد: در شهر مشهد، ۸ نفر سیاسی و بقیه‌ی ۷ نفر تخصص دانشگاهی داشتند و از رشته‌های مرتبط برای مدیریت شهری انتخاب شده بودند و خروجی آنها مشخص است و از روز اول کار، طرح‌های خوب در صحن شورا مطرح می‌شد.

وی در خصوص انتخابات شورای هفتم گفت: اگر نگاه به گذشته داشته باشیم متوجه این موضوع خواهیم بود که در انتخابات پیش رو بخش عمده‌ی افراد در شورای هفتم نخواهند بود. کما اینکه در دوره​های گذشته نیز اینچنین بوده است.

بابایی‌اقدم در پاسخ به خبرنگار یاز اکو مبنی بر رابطه‌ی شورا و سیاست تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند فضای شورای شهر را آلوده به سیاست نکنید.

جای خالی مهندس عمران در شورای ششم تبریز

عضو دوره‌های چهارم و پنجم و ششم شورای شهر تبریز در خصوص نبود مهندس عمران در شورای ششم گفت: در شورای ششم متاسفانه مهندس عمران نداریم مهندس عمرانی که باید به ۶۰ درصد به بودجه مصوب سنوات شهری نظارت داشته باشد. ایراد این موضوع را در لوایحی که به صحن می‌آید و یا پروژه‌های عمرانی که در سطح شهر انجام می‌گیرد شاهد هستیم.

وی همچنین با اشاره به غیبت مهندس معماری در شورای ششم بیان کرد: شهر بدون انسان معنی ندارد. کاربری ما مسکونی است و مهندس معماری نداریم و سال‌های طولانی است که معماری در پشت شهرسازی قایم شده است. همه‌ی اینها به شهر و آسایش شهروندان آسیب می‌زند.

رئیس کمسیون شهرسازی در خصوص برنامه‌ی چشم‌انداز شهر گفت: در برنامه‌ی چشم‌انداز شهر، وضع موجود شهر را تبیین کنیم و باید افقی برای پنج تا ده سال آینده شهر داشته باشیم و برنامه‌ریزی کنیم؛ از ۴۵ سال پیش طرح‌های جامع شهری در ایران شروع شده و در برخی شهرها با برنامه‌های ۱۰- ۲۰ ساله متناسب با نوع طرح برنامه‌ریزی کرده‌اند.

فریدون بابایی اقدم در دفتر یازاکو

وی ادامه داد: برای شهر تبریز اولین بار سال ۱۳۴۹ طرح جامع شهری طراحی شده بود که برنامه‌ی ۲۰ ساله تدوین شده بود و دومین بار سال ۷۴ برنامه ۲۰ ساله و در سال ۹۵ سومین طرح کار شده است.

بابایی‌اقدم افزود: در طرح جامع شهر تا بیست سال، اینکه استفاده از کوچه و خیابان‌های شهر به چه شکلی باید باشد مشخص شده و این نگاه شهرسازی است.

وی گفت: تبریز برای اولین بار در دوره‌ی شورای پنجم دارای استراتژی برنامه‌ریزی یا مدیریت شهری و یا چشم‌انداز شهری شد.

این عضو شورا گفت: افق این برنامه‌ها برای سال ۱۴۰۹ است. برنامه ۱۲ ساله است و این برای اولین بار است که تبریز دارای برنامه است و نوعا و ذاتا کار خوبی است که با توجه به تغییرات شهردار و شور از سلیقه دوری می‌کند و شهردار را موظف می‌کند در این راه اقدام کند.

این عضو شورا در پایان تصریح کرد: چشم‌انداز شهر را از حالت سلیقه‌ای و بدون برنامه‌ای خارج کرده و در ریل برنامه‌ریزی می‌اندازیم و نقدی که به این برنامه دارم نحوه‌ی تصویب چشم‌انداز این است که به صورت شکلی برخورد می‌شود تا محتوایی و بیشتر الگو برداری و کپی‌برداری از برنامه‌های مصوب است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});