• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

گشایش ۲۰۹۶ پروژه‌ صنعت برق آذربایجان‌شرقی همزمان با هفته‌ی دولت/ تابستانی بدون قطعی آب و برق داشتیم

  • کد خبر : 76852
  • 07 شهریور 1401 - 18:00
گشایش ۲۰۹۶ پروژه‌ صنعت برق آذربایجان‌شرقی همزمان با هفته‌ی دولت/ تابستانی بدون قطعی آب و برق داشتیم
همزمان با هفته‌ی دولت، 1547 پروژه‌ی شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اعتبار 2687 میلیارد ریال با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی و مدیران عامل صنعت برق استان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این آیین، ۲۰۹۶ پروژه‌ی صنعت برق آذربایجان‌شرقی را با اعتباری بالغ بر ۱۶۶۰۲ میلیارد ریال افتتاح کرد.
کلامی ضمن قدردانی از زحمتکشان صنعت آب و برق استان گفت: طی سال‌های گذشته به قطعی آب و برق در ایام گرم سال عادت کرده بودیم اما امسال با تلاش شما عزیزان هیچ قطعی با برنامه‌ای رخ نداد.
وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدیران رده‌ی بالای استان حتی واحدهای صنعتی بزرگ استان نیز قطعی برق نداشتند و در شهرک‌های صنعتی هم با کمترین قطعی برق، پیک را سپری کردیم.
وی یادآور شد: هر جا آب، برق، گاز و راه وجود داشته باشد به طور خودکار در آن منطقه توسعه رخ می‌دهد. پیش نیاز توسعه، وجود این مولفه‌هاست.
کلامی با بیان اینکه نزدیک به ۹۰ درصد اقتصاد استان آذربایجان‌شرقی در دست بخش خصوصی است و بخش خصوصی استان کاربلد، باانگیزه و متعصب است، افزود: برای حرکت باشتاب‌ و منسجم‌تر، در حوزه‌ی آب و برق و گاز نیازمند حرکت‌های جهشی و جهادی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه باید کسری برق استان برای تامین صنایع بزرگ و مگاپروژه‌ها رفع شود، گفت: تحول سریع با مگا پروژه‌ها ایجاد می‌شود و باید شبکه و پست‌های فوق توزیع را در استان گسترش دهیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان یادآور شد: در سفر ریاست محترم جمهوری، بیشترین اعتبار بودجه در حوزه‌ی برق با اعتبار ۳ همت (هزار میلیارد تومان) برای توسعه‌ی پست‌های برق و توزیع در نظر گرفته شد. همچنین بخش خصوصی از جمله شرکت مس سونگون نیز برای ایجاد نیروگاه تعهداتی داده‌اند که امیدواریم با این اقدامات برق استان وضعیت بهتری به خود بگیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});