• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی معرفی شد

  • کد خبر : 76972
  • 08 شهریور 1401 - 16:00
دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی معرفی شد
یاز اکو - با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، در نشست اعضای شورای سیاستگذاری، “شهرام خدایی” به عنوان دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌ شرقی معرفی شد.

“سیدقاسم ناظمی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست اظهار داشت: جشنواره استانی تئاتر یک رویداد هنری است که زمینه را برای رقابت سالم گروههای تئاتر فراهم می‌کند.

وی افزود: این جشنواره بهترین ویترین برای ارائه آثار نمایشی تولید شده توسط هنرمندان استان در طول سال است که زمینه را برای راهیابی گروههای برتر به جشنواره تئاتر فجر فراهم می‌کند و در عین حال فرصتی برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های نمایش استان، انعکاس و بازتاب چهره نمایش استان در سطح ملی و همچنین پرداختن به دغدغه‌های هنری، اجتماعی و فرهنگی در زیست بوم هریک از گروه‌های نمایشی استان است.

ناظمی تصریح کرد: جشنواره تئاتر استانی در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری به منظور کشف استعدادهای خلاق در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین و ایجاد بستری مناسب جهت رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب و همچنین اشاعه هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص‌ترین زبان عواطف و احساسات و اندیشه‌ها در جهت رشد و شکوفایی این هنر ماندگار برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش تئاتر صحنه‌ای برای انتخاب آثار برتر جهت معرفی به دبیرخانه جشنواره فجر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، موضوعات این جشنواره را شامل متون اورجینال و متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ وسنن و آداب ورسوم بومی آذربایجانی، توسعه فرهنگ اقامه نماز، نمایشهای مذهبی، حمایت از تولید ملی، حجاب وعفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی وایثار و شهادت و نیز توجه به مضامین اجتماعی فرهنگی و انسانی و آسیب های اجتماعی وآسیب های کرونا عنوان کرد.

گفتنی است شهرام خدایی کارشناس ارشد کارگردانی نمایش است که مدیر کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی ، مدرس دانشگاه و موسسات آموزشی ، کارگردان بیش از چهل نمایش تلویزیونی‌، رادیویی و صحنه ای ، مدیر حوزه هنری آذربایجان شرقی ، دبیری و داوری چندین جشنواره استانی و ملی، و بیش از ۲۰ سال مدیریت حوزه های فرهنگ را در کارنامه فعالیت های خود دارد.

وی همچنین مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76972

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});