• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
خبرهای خوش شهردار به تبریزی‌ها

از ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تا پروژه هوشمندسازی شهر

  • کد خبر : 77216
  • 10 شهریور 1401 - 9:00
از ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تا پروژه هوشمندسازی شهر
یاز اکو - شهردار تبریز با تاکید بر لزوم برقراری دبیرخانه ماده پنج در مجموعه شهرداری تبریز گفت: دبیرخانه ماده پنج در تهران در مجموعه شهرداری است ولی در دیگر کلانشهرها درادارات کل راه و شهرسازی استقرار یافته و همین موضوع باعث بروز مداخلاتی شده که نمونه آن مسائل مربوط به شهر باسمنج است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در جلسه مشترک با رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی که با حضور کلیه مدیران شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: گاهی با موضوعاتی مواجه می شویم که به عبارتی عمل انجام شده است. یعنی بدون اینکه شهرداری اطلاع داشته باشد متوجه بروز عارضه ای در حریم شهر می‌شویم.

هوشیار افزود: در موضوع باسمنج بدون اینکه شهرداری اطلاع داشته باشد ۲۰ هزار هکتار از حریم شهر تبریز کاهش پیدا کرده و این در حالی بوده که در تمام دنیا تلاش برای گستردگی کلانشهرهاست.

او ادامه داد: به طور مثال مساحت تهران ۶۷۰ هزار هکتار خود شهر است و ۶ هزار هکتار هم حریم آن است یعنی نزدیک ۱۰ برابر. ولی در تبریز که این عدد پنج برابر است حتی آن را کاهش داده و ۲۰ هزار هکتار از حریم شهر را بدون اطلاع شهرداری جداسازی کرده‌اند. در نقشه‌های هوایی آثار این اقدام با ساخت و سازهای غیرمجاز قابل مشاهده است.  

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اقدامات مجموعه مدیریت شهری طی چند ماهه گذشته تصریح کرد: بالغ بر ۹۴ صورت جلسه در ۱۰ جلسه قرار خدمت به دست آمده که تمام این مسائل از معضلات مردم بود و دور دوم قرار خدمت به صورت محله محوری برگزار خواهد شد.

هوشیار از راه اندازی قرار گاه اجتماعی در تبریز خبر داد و افزود: بزرگترین کارکرد شهرداری نبریز توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است که می فرمایند شهرداری باید از کارکردهای خدماتی عبور کرده و وارد کارکردهای اجتماعی شود.  

او با اشاره به ناوگان حمل و نقل عمومی نیز خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی چالش جدی داریم که در همین راستا ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود. ۱۰۰ دستگاه از کانال وزارت کشور خریداری شده و تا دو هفته آتی وارد ناوگان حمل و نقل خواهد شد.  همچنین برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز مصوب شده برای هر نوسازی تاکسی‌ها ۱۲۰ میلیون وام چهار درصد اعطا شود تا با این اقدامات از بحران حوزه حمل و نقل فاصله بگیریم.

شهردار تبریز تصریح کرد: پروژه چوخورلار بیش از بیست سال است آغاز شده بود و شهروندان با مشقت زندگی می کردند ولی هم اکنون به صورت شبانه روزی برای اتمام آن تلاش می‌کنیم. اگر طی ۲۰ سال گذشته این پروژه تنها ۵۰ درصد پیشرفت داشته طی چند ماه آتی قصد داریم آن را به اتمام برسانیم.

هوشیار از اتمام تملک‌های موجود در پروژه علی بقال، تولید پنج برابری آسفالت، نصب روزشمار در پروژه های عمرانی شهر، دیدار با بیش از ۳۰۰ خانواده شهداء طی پنج ماهه گذشته و… از دیگر اقدامات مدیریت شهری نام برد.

او از راه اندازی دو قرار گاه مسکن و هوشمندسازی در شهرداری تبریز خبر داد و افزود: در حوزه قرارگاه مسکن فردا نخستین پروژه این قرارگاه مجتمع ۱۲۰ واحدی در منطقه ۷ تبریز کلنگ زنی خواهد شد چرا که باید خود در تولید مسکن حضور داشته و شاهد تحرک اقتصادی در شهر باشیم.  
شهردار تبریز در رابطه قرارگاه هوشمندسازی نیز گفت : ۲۸ کیلومتر از پروژه هوشمند سازی را آغاز کرده ایم و بقیه آن به بخش خصوصی سپرده خواهد شد.

شهردار تبریز در خصوص هزینه های ناشی از دفن پسماند شهری نیز تصریح کرد: روزانه یک هزار تن تولید پسماند شهر تبریز است و در بدترین حالت باید ۵۰ درصد آن را قبل از دفن بازیافت کنیم.  
وی افزود: برنامه ریزی شده سال ۱۴۰۲ پسماند تبدیل به درآمد شهرداری شود  چرا که هم اکنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برای دفن زباله هزینه می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});