• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
حجت‌الاسلام برگی تأکید کرد:

ضرورت پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری در سفر معاون فناوری رئیس‌جمهور به تبریز

  • کد خبر : 77874
  • 15 شهریور 1401 - 12:15
ضرورت پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری در سفر معاون فناوری رئیس‌جمهور به تبریز
یاز اکو - رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری این شهر در سفر معاون فناوری رئیس‌جمهور به کلانشهر تبریز تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر حمایت از تولید دانش‌بنیان اظهار داشت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین نیاز مدیریت شهری، طرحی مبنی بر الزام ایجاد کارخانه نوآوری تبریز را تدوین و در صحن علنی شورا مطرح کردیم.

وی افزود: بر اساس این طرح شهرداری مکلف است با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی و تجربیات کلانشهرهای دیگر نسبت به انتخاب یکی از مکان‌های مناسب تحت تملک خود و تجهیز آن با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری آذربایجان شرقی، پارک علم و فناوری و دیگر دستگاه‌های مسئول در این حوزه، حداکثر در مدت ۶ ماه نسبت به راه‌اندازی کارخانه نوآوری تبریز اقدام کند.

پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری تبریز

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: با توجه به سفر دکتر سورنا ستاری، معاون محترم فناوری رئیس‌جمهور به تبریز، مدیریت شهری و مسئولین مربوطه بایستی پیگیر راه‌اندازی این کارخانه باشند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم به اهداف پیش‌بینی‌شده دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام برگی در رابطه با فعالیت کارخانه‌های نوآوری خاطرنشان کرد: مراکز نوآوری شهری مراکزی هستند که در آن برای هوشمند سازی و بهینه‌سازی روش‌های اجرایی و ساخت سامانه‌ها، دستگاه‌ها، قطعات موردنیاز و حل مسائل مدیریت شهری اقدام و برنامه‌ریزی می‌شود.

وی در پایان گفت: فعالیت‌های این مراکز با تأکید بر ارتباط مستمر و مؤثر با مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی با اولویت استارتاپ‌ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان که در حال حاضر در اغلب کلانشهر ها در حال فعالیت هستند، صورت می‌پذیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});