• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
شهردار خبر داد

استفاده از بورس برای تامین هزینه‌های مترو تبریز

  • کد خبر : 78053
  • 16 شهریور 1401 - 22:33
استفاده از بورس برای تامین هزینه‌های مترو تبریز
یاز اکو - شهردار تبریز از استفاده از بورس برای تامین هزینه‌های مترو تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار، روز چهارشنبه، ۱۶ شهریورماه، در نشست اعضای اتحادیه قطار شهری‌های کشور و حمل و نقل و ترافیک به میزبانی شهرداری تبریز بر اشتراک گذاری تجربیات موفق بین کلانشهرها تاکید کرد و گفت: باید توافقی بین کلانشهرها وجود داشته باشد تا در حوادث مربوط به مترو به صورت تکلیف‌مدارانه برخورد کنند.

وی اظهار کرد: موضوع ترافیک، هوای پاک و بحث‌هایی که در انرژی اهمیت پیدا کرده بر کسی پوشیده نیست و اکثر کشورها به این سمت حرکت کرده‌اند و در این راستا یکی از محورهایی که در حوزه انرژی، هوای پاک و ترافیک، می‌تواند کمک کند، مترو است.

وی افزود: مترو، از پرهزینه ترین بخش‌های مدیریت شهری است ولی با این حال نتیجه اقدامات شهرداری‌ها در پروژه‌های قطار شهری در سطح جامعه و افکار عمومی چندان پررنگ نیست.

شهردار تبریز گفت: متأسفانه پروژه‌های مترو در اکثر کشورها به دلیل هزینه‌بر بودن در زمان و موعد مشخص به بهره برداری نرسیده است.

وی عنوان کرد: دولت می‌تواند از توان شهرداری‌ها برای ارائه خدمات خود به مردم بهره مند شود و از یک سو، آمادگی خود را برای پوشش ارائه خدمات اعلام کرده است.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات اساسی خطوط مترو، بحث تأمین مالی است که معتقدم روش‌های جدید و قابل وصول تر تأمین مالی وجود دارد چراکه الگوهای مالی مناسبی در صندوق ها ایجاد شده و اگر ظرفیت های بورس با حمایت دولت و بسترسازی بانک مرکزی انجام گیرد، می‌توان مدل های جدید را در قالب همین پیشنهاد به دولت ارائه کرد.

هوشیار با تاکید بر ایجاد اشتراک بین کلانشهرها افزود: در مواقع بحران، باید توافق بین کلانشهرها به خصوص کلانشهرهایی که در حوزه قطار شهری فعال هستند منعقد شود تا شهرها در مواقع بحران تکلیف مدارانه برخورد کنند.

شهردار اظهار کرد: در صورت توافق در حوزه حمل و نقل به خصوص قطار شهری، در مواقع وجود بحران، تکالیف سایر شهرها در رابطه با حادثه به وجود آمده می‌تواند مشخص شود تا در این حوزه ورود کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});