• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آذربایجان شرقی برای افق ۱۴۰۴ نیازمند تامین ۴۰۰۰ تخت بیمارستانی جدید است

  • کد خبر : 78782
  • 22 شهریور 1401 - 18:45
آذربایجان شرقی برای افق ۱۴۰۴ نیازمند تامین ۴۰۰۰ تخت بیمارستانی جدید است
یاز اکو - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در استان گفت: طبق برآورد وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید تا سال 1404 حداقل 4000 تخت بیمارستانی تامین کند تا نیازهای درمانی در استان برآورده شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر بهمن نقی پور با حضور در برنامه تلویزیونی مطالبه در رابطه با علل آغاز ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز گفت: شبکه بهداشت و درمان تبریز علاوه بر پوشش دهی چهار میلیون و دویست هزار نفر جمعیت خود استان، طبق محاسبات انجام شده پاسخگوی حدود هشت الی ده میلیون نفر مراجعه کننده از شمالغرب کشور و همچنین از کشورهای همسایه برای دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی است از این رو به منظور خدمات دهی مطلوب تصمیم گرفته شد تا این بیمارستان فوق تخصصی احداث شود تا شاهد ارائه خدمات بهتر به همشهریان و هم میهنان عزیزمان باشیم.
وی با اشاره به جایگزینی بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز با بیمارستان امام خمینی(ره) سابق و بیمارستان شهداء تبریز افزود: اقداماتی در سال های گذشته در رابطه با پیشبرد این بیمارستان انجام شده است ولی با توجه به اینکه این بیمارستان یک پروژه ملی است و باید از اعتبارات ملی استفاده شود و اعتبار اختصاصی خاصی ندارد پیشرفت قابل توجهی را شاهد نیستیم.
وی در رابطه با اعتبارات تخصیصی به این بیمارستان گفت: سالانه حدود ۴۰ میلیارد تومان و امسال حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده است، این در حالی است که طبق برآوردها حدود ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان نیاز است، لذا با رقم هایی که اختصاص یافته است کاری از پیش نمی رود و این مهم عزم جدی مسئولان کشوری، استانی و نمایندگان مجلس را طلب می کند.
نقی پور در ادامه سخنان خود گفت: در سفر رئیس جمهور محترم به استان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصوب و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافت که مقرر شد ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۱۵۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات برنامه و بودجه تامین شود و پیگیری تحقق این مصوبات ادامه دارد.
وی ادامه داد: همچنین در سفر اخیر ریاست جمهوری، از مجوز فروش املاک، حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اعتبار در نظر گرفته شده است که صرفا برای پروژه های عمرانی دانشگاه هزینه می شود.
وی افزود: البته به لطف خدای متعال و تلاش همکاران خدوم دانشگاه، در شش ماهه اول ازآغاز دولت سیزدهم توانستیم کارهای این بیمارستان را به ارزش حدود ۹۰ میلیارد تومان پیش ببریم ولی هزینه اش را پرداخت نکرده ایم و با بدهی، کار را انجام داده ایم و از بدهی های قبل عید نیز توانسته ایم ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق تهاترهای مالیاتی و نقدی پرداخت کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان کودکان مردانی آذر اظهار کرد: قدمت چندین ساله، استهلاک ساختمان، فرسوده بودن تخت های بستری و ظرفیت محدود بستری بیمار در بیمارستان سابق کودکان تبریز باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده ای برای همشهری های عزیز می شد که خوشبختانه ساخت این بیمارستان از سوی خانواده خیر مردانی آذر صورت گرفت و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از طرف دانشگاه برای تجهیر بیمارستان کودکان مردانی آذر تخصیص داده شد و در حال حاضر در این بیمارستان در اجرای فاز اول حدود ۳۰۰ بیمار بستری بوده و حدود ۸۰ تخت فعال نیز داریم.
دکتر نقی پور با اشاره به ساخت همراه سرا در کنار این بیمارستان گفت: این همراه سرا به همت حاج آقا مردانی آذر ساخته شده است و در صدد هستیم تا این همراه سرا در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به کمبود دستگاه رادیو تراپی در استان  گفت: متاسفانه در یکی از بیمارستان های خصوصی دستگاه رادیو تراپی خراب شده است و در بیمارستان شهید مدنی  دستگاه در اثر فشار کاری و کارکرد چند برابر ظرفیت بطور موقت خراب شده بود و دوباره راه اندازی شده است.
وی از خرید دستگاه رادیو تراپی شهر جدید سهند خبر داد و گفت: این دستگاه در حال نصب بوده و با تلاش های صورت گرفته در صدد هستیم تا مراحل نصب، هرچه سریع تر نهایی شود.
دکتر نقی پور تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی را از دغدغه های این مجموعه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر یک دستگاه سی آرم  بیمارستان شهدا بارگیری شده است و سی تی اسکن بیمارستان هشترود هم به محل رسیده است و درحال انجام  اقدامات زیرساختی هستیم  تا مورد استفاده قرار گیرد.
 وی در خصوص ساخت بیمارستان در شهر جدید گفت: امکان ساخت بیمارستان در این شهر برای دانشگاه میسر نیست اما رایزنی هایی با سازمان تامین اجتماعی در این خصوص صورت گرفته است و دانشگاه از حضور خیرین و بخش خصوصی برای ساخت این بیمارستان استقبال کرده و همراهی خواهد کرد.
نقی پور در انتهای برنامه مطالبه ضمن تاکید بر فرزند آوری افزود: جمعیت استان بسیار پیرسال شده است لذا از مردم تقاضا داریم جهت افزایش جمعیت فکری بکنند و دقت در فرزند آوری داشته باشند و اگر جمعیت جوان نباشد مشکل بوجود خواهد آمد چرا که در حال حاضر ما جزء پیرترین استان های کشور هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});