• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری تغییرکرد؟

  • کد خبر : 78997
  • 24 شهریور 1401 - 12:00
بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری تغییرکرد؟
یاز اکو - بنابر اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، بیمه تکمیلی خدمات درمانی کارمندان بازنشسته به خدمات پرداخت هزینه خسارت درمان بازنشستگان کشوری تغییر نام داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، بنابر اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، بیمه تکمیلی خدمات درمانی کارمندان بازنشسته به خدمات پرداخت هزینه خسارت درمان بازنشستگان کشوری تغییر نام داد.

بیمه تکمیلی خدمات درمانی صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از خدماتی بود که سالهای گذشته از سوی این صندوق به کارمندان بازنشسته دولت ارائه می‌شد.

در حال حاضر مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند با واسطه از خدمات درمان تکمیلی شرکت بیمه آتیه سازان حافط استفاده کنند.

استفاده از این خدمات اختیاری است و به انتخاب بازنشسته، در پوشش آن در کنار بیمه درمانی پایه‌ای که صندوق خدمات درمانی مسئول ارائه آن است به او و خانواده‌اش تعلق می‌گیرد.

آخرین بار قرار داد استفاده از خدمات درمان تکمیلی، بازنشستگان کشوری در بهار ۱۴۰۱ تمدید شد و مستمری‌بگیران این صندوق در انتخاب آن مخیر بودند.

براساس همین قرارداد تازه تمدید شده، بازنشستگان مشمول تا بهار سال آینده می‌توانند از این خدمات استفاده کنند، خدماتی که از حالا به بعد با عنوان پرداخت هزینه خسارت درمان به بازنشستگان کشوری متقاضی تعلق می‌گیرد.

علت تغییر چیست؟

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد، دلیل این تغییر ناشی از تاکیدی است که در قانون مدیریت خدمات کشوری وجود دارد.

به موجب ماده ۸۵ این قانون، ارائه خدمات درمان تکمیلی به کارکنان شاغل و بازنشسته وظیفه دستگاه‌های اجرایی است اما در عمل در سالهای اخیر صندوق بازنشستگی کشوری با عقد قرارداد نیابتی با شرکت‌های بیمه، امکان ارائه خدمات درمان تکمیلی را برای کارمندان بازنشسته فراهم کرده‌است.

در همین راستا چندی پیش، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پیگیری‌های سازمان متبوعش برای عملیاتی شدن این بخش از قانون خبر داد.

کارمندان دولت در بیش از سه هزار دستگاه مختلف شاغل هستند و همگی آنها بعد از بازنشستگی از صندوق بازنشستگی کشوری مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند.

در ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه‌ دولتی ملزم به ارائه خدمات درمان تکمیلی است، در همین راستا از مدتی پیش برخی دستگاه‌ها شروع به ارائه خدمات درمان تکمیلی به کارکنان شاغل و بازنشسته خود کرده‌اند اما سایر دستگاه‌های دولتی هنوز در این خصوص اقدامی انجام نداده‌اند.

به نظر می‌رسد ارائه خدمات درمان تکمیلی ارتباط مستقیمی با بودجه سنواتی و جمعیت کارکنان شاغل و بازنشسته دستگاه‌های مختلف دولتی دارد و برای همین این قضیه هنوز به صورت فراگیر اجرایی نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78997

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});