• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
افزایش ظرفیت 80 درصدی شهرک سلیمی با تکمیل فاز توسعه

تامین زمین صنعتی در شهرک سلیمی تا ۱۰ سال آینده/ رفع موانع تولید سرلوحه همیشگی اقدامات سازمان صمت است

  • کد خبر : 79038
  • 24 شهریور 1401 - 18:30
تامین زمین صنعتی در شهرک سلیمی تا ۱۰ سال آینده/ رفع موانع تولید سرلوحه همیشگی اقدامات سازمان صمت است
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که شهرک صنعتی سلیمی بزرگترین مرکز اشتغال در شمال غرب کشور است، گفت: با تکمیل فاز توسعه، ظرفیت این شهرک 80 درصد افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود 700 واحد صنعتی جدید در چند سال آینده به واحدهای صنعتی این منطقه افزوده شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از  روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ صابر پرنیان امروز در بازدید مشترک رئیس سازمان بازرسی استان از شهرک شهید سلیمی افزود: یکی از مشکلات سرمایه گذاران برای تکمیل واحدهای تولیدی و افزایش تولید محصولات در این شهرک، کمبود زمین بود که در این زمینه مشکلات عدیده ای ایجاد می شد ولی اکنون با توسعه این شهرک امیدواریم مشکل تامین زمین صنعتی تا ۱۰ سال آینده رفع شود.
وی با اشاره به اهمیت رفع مشکلات زیرساختی مانند تامین آب و برق پایدار در شهرک های صنعتی گفت: در ۲۷ مگاپروژه استان بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان در حال سرمایه گذاری است که امیدواریم با ایجاد بستر مناسب سرمایه گذاری موجبات رشد و توسعه استان فراهم شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در آذربایجان شرقی مشکل سرمایه گذار وجود ندارد، تاکید کرد: آذربایجان شرقی در ۹ ماه گذشته در زمینه میزان پروانه های صادر شده رتبه دوم، در واحدهای ایجادی رتبه سوم و در زمینه واحدهای صنعتی در حال احداث در رتبه نخست کشور قرار دارد.
پرنیان گفت: بر اساس آخرین گزارشی که مرکز پایش اتاق بازرگانی ایران منتشر کرده آذربایجان شرقی جزو سه استان اول کشور در حوزه بهبود فضای کسب و کار معرفی شده است.
وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های مسئولان دستگاه قضایی و همکاران بازرسی کل استان از حمایت از تولید و رفع مشکلات حقوقی و قضایی افزود: در شورای تامین استان و با حضور دستگاه های نظارتی در طول شش ماه گذشته رسوب کالا، مواد اولیه و ماشین آلات را در گمرکات به حداقل ممکن رسانده ایم.
پرنیان گفت: امیدواریم این گام بلندی که به ویژه در پذیرش سرمایه گذاران آغاز شده با رفع موانع تولید که سرلوحه همیشگی اقدامات سازمان صمت است فضایی ایجاد شود که واحدهای صنعتی تنها به دنبال تولید کالای باکیفیت و با قیمت تمام شده پایین و کالای رقابت پذیر و صادراتی باشند و مشکلات صدور، تمدید و اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های مختلف و تامین خدمات به حد قابل قبولی برسد.
وی همچنین با تقدیر و تشکر از هیات مدیره پرتلاش شهرک سلیمی و مسئولان شرکت شهرک های صنعتی به منظور ارائه خدمات شبانه روزی برای تکمیل زیرساخت ها افزود: تلاش می کنیم فضای مناسبی را برای توسعه کسب و کار و فعالیت های اقتصادی در استان ایجاد کنیم.

در این بازدید مشکلات توسعه واحد تولیدی سینا حمد آریا (تولیدکننده ۶۰ درصد تخت‌های تخصصی بیمارستانی کشور) نیز بررسی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});