• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
مجری طرح نیروگاه‌های معدنی شرکت‌های مادر تخصصی توانیر:

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در آذربایجان‌شرقی احداث خواهد شد

  • کد خبر : 79493
  • 28 شهریور 1401 - 13:30
نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در آذربایجان‌شرقی احداث خواهد شد
یازاکو - مجری طرح نیروگاه‌های معدنی شرکت‌های مادر تخصصی توانیر گفت: در اولین فرصت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در آذربایجان‌شرقی احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار یازاکو، سید زمان حسینی در نشست بررسی مشکلات و‌ موانع پیش روی احداث نیروگاه ۱۰۰۰۰هزار مگاواتی که با حضور صاحبان صنایع در اتاق بازرگانی تبریز با اعلام خبر فوق اظهار کرد: مسئله تامین برق در استان به دو بخش تامین صنایع معدنی و سایر صنایع تقسیم‌بندی می‌شود.

وی افزود: به مشکلات منطقه واقفم اما معتقدم وضعیت برق در آذربایجان‌شرقی نسبت به استان‌های دیگر بهتر است.

حسینی گفت: تا شروع به کار دولت جدید در کشور ۱۳ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم که باعث مشکلات بسیار و متضرر شدن صنایع شده بود اما طبق برنامه‌ریزی وزارت نیرو موظف شده تا پایان دولت سیزدهم ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید ایجاد کند.

وی ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین‌ وزارت نیرو و وزارت صمت امضا شده، در شروع برای ۱۰ هزار مگاوات تنظیم صورت گرفته بود که به دلیل استقبال خوب استان‌ها امروز به ۱۷ هزار مگاوات رسیده‌ایم که ۱۰ هزار مگاوات آن وارد شبکه می‌شود.

حسینی تاکید کرد: این تفاهم‌نامه دارای مشوق است و صدور مجوز را از طریق استانداری‌ها پیگیری می‌کند، اراضی را در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد و برق تولیدی مازاد مصرف را با قیمت مناسب خریداری می‌کند و به علاوه تولیدکنندگان انرژی می‌توانند با قرارداد دوجانبه برق مازاد را به همکاران خود منتقل کنند.

سید زمان حسینی در پایان گفت: اذعان داریم که آذربایجان شرقی به نیروگاه برق نیاز دارد و قصد داریم متقاضیان برای مشارکت در تاسیس نیروگاه هریس تقاضای خود را به سازمان سمت ارائه کنند تا مجوزهای لازم ظرف یک هفته صادر شود و انتظار داریم صاحبان صنایع جمع شوند تا این نیروگاه تکمیل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79493

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});