• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
رئیس جمهور تاتارستان:

تحریم‌ها، فرصتی برای آغاز فصل جدید همکاری ایران و روسیه است

  • کد خبر : 79502
  • 28 شهریور 1401 - 14:00
تحریم‌ها، فرصتی برای آغاز فصل جدید همکاری ایران و روسیه است
یاز اکو - رئیس جمهور تاتارستان گفت: تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران و روسیه، فرصتی برای آغاز فصل جدیدی از همکاری و ارتباط دو کشور است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز «رستم مینیخانوف» رئیس جمهور تاتارستان امروز در حاشیه بازدید از شرکت رخش خودرو که به همراه «سرگی کوگوگین» مدیرعامل شرکت «کاماز» روسیه و همچنین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، انجام شد، اظهار داشت: شرکت رخش خودرو پتانسیل بالایی برای تولید و مونتاژ خودروهای سنگین کاماز دارد که نهایت سعی و تلاش را در زمینه رفع موانع موجود و توسعه همکاری دو شرکت، انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران و روسیه، فرصتی برای آغاز فصل جدیدی از همکاری و ارتباط دو کشور است که می‌تواند ضمن رفع نیازهای دو‌ کشور، دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.

رییس جمهور تاتارستان یادآور شد: کشور ایران تجربیات گرانبهایی در زمینه پیشرفت و توسعه در شرایط تحریم دارد که می‌تواند کمک حال روسیه در شرایط فعلی باشد.

مشارکت کاماز و رخش خودرو توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت «کاماز» روسیه گفت: مشارکت و همکاری کاماز و رخش خودرو توسعه می‌یابد.

«سرگی کوگوگین»، در حاشیه بازدید از شرکت رخش خودرو که با حضور آقای «رستم مینیخانوف»، رئیس جمهور تاتارستان انجام شد، اظهار داشت: همکاری دو شرکت کاماز و رخش خودرو هیچ‌گاه متوقف نشده است و مشارکت دو شرکت روز به روز افزایش می‌یابد.

وی افزود: همکاری دو شرکت در زمینه تولید و تنوع محصولات مشترک افزایش یافته و علاقه‌‌مند توسعه روابط با رخش خودرو هستیم.

کوگوگین با تمجید از مهندس محمدرضا زنوزی مطلق، گفت: آقای زنوری علی‌رغم شرایط اقتصادی دشواری که بر کل جهان و به‌خصوص کشورهای تحریم شده از سوی غرب حاکم شده، همواره از موانع ، فرصت‌ ساخته و برای توسعه فعالیت‌ها به‌کار گرفته است و معتقدم ایشان نقش به سزایی در حرکت چرخ‌های اقتصاد بخش خصوصی ایران ایفا می‌کند.

تحول بزرگ حمل و نقل دریایی با پروژه «ایران رود»

مالک گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک از تفاهم دو جانبه جهت افزایش همکاری رخش خودرو و کاماز در راستای توسعه تولید و تنوع محصولات توسط رخش خودرو خبر داد.

محمدرضا زنوزی مطلق، با اشاره به برنامه‌های توسعه این شرکت، اظهار داشت: باتوجه به نقش تعیین کننده حمل و نقل جاده‌ای، واردات خودروهای سنگین منجر به خروج ارز از کشورمان می‌شود که شرکت رخش خودرو در این راستا با مشارکت شرکت کاماز، تولید و مونتاژ کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین را در تبریز انجام می‌دهد که اقدام بی‌سابقه در سطح ایران است.

وی با اشاره به اینکه رخش خودرو تولید کننده بنز آکسور به‌عنوان تنها برند اروپایی در ایران است، ادامه داد: محصولات تولیدی شرکت رخش خودرو از نظر کیفیت، قدرت و مصرف سوخت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

وی در این بازدید خواستار توسعه همکاری شرکت رخش خودرو و کاماز شد و گفت: با توسعه همکاری‌ها، شاهد افزایش تولید رخش خودرو و تنوع بیشتر محصولات خواهیم بود.

روابط نزدیک ایران و روسیه به نفع طرفین است

زنوزی با بیان اینکه روابط نزدیک ایران و روسیه به نفع طرفین است، تاکید کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا، پرواز مستقیم تهران – قازان توسط شرکت هواپیمایی آتا برقرار شده بود که با پایان این بیماری منحوس، بار دیگر این پرواز توسط آتا برقرار شده است.

مالک گروه سرمایه‌گذاری دریک با اشاره به منویات رهبر انقلاب درخصوص اتکا به تولید داخل و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: اجازه نداده‌ایم تحریم‌ها، مانعی برای فعالیت‌های شرکت‌های تابعه هلدینگ دریک شود، به‌عنوان مثال شرکت رخش خودرو با بومی‌سازی تکنولوژی و تولید خودروهای سنگین، بخشی از نیازهای کشور را در این زمینه رفع کرده است.

محمدرضا زنوزی مطلق طی این نشست اتصال دریای خزر به دریای عمان از طریق پروژه‌ای با عنوان «ایران رود» را پیشنهاد داد و بیان داشت: با توجه به جایگاه استراتژیک ایران و موقعیت جغرافیایی کشور روسیه و همچنین کشورهای اطراف دریای خزر جهت اتصال به دریای عمان و اقیانوس هند در راستای توسعه حمل و نقل دریایی، پروژه ایران رود را پیشنهاد می‌کنم و این موضوع می‌تواند مورد بررسی مقامات بلند پایه کشورمان و همچنین کشور روسیه قرار گیرد، یقیناً تحقق این پروژه تحولی بزرگ در اقتصاد منطقه و حتی کل جهان را در پی خواهد داشت.

مالک و مدیرعامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک با اشاره به اینکه طرح تفصیلی پروژه «ایران رود» در سازمان نقشه‌برداری و جغرافیایی کشور موجود است، خاطرنشان کرد: این پروژه علاوه‌بر دستاوردهای بزرگ تجاری، بخش عمده‌ای از مشکلات زیست‌محیطی و همچنین کشاورزی کشورمان را برطرف می‌کند و همچنین با توجه به تحریم کشور روسیه، پروژه ایران رود، هم از جنبه اقتصادی و هم از لحاظ استراتژیک به نفع روسیه نیز است و تمامی کشورهای منطقه می‌توانند در این پروژه جهانی مشارکت کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});