• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی انجام گرفت؛

آیین تجلیل از شش هنرمند برجسته آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 79678
  • 29 شهریور 1401 - 19:00
آیین تجلیل از شش هنرمند برجسته آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی از شش هنرمند برجسته‌ استان در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ در آیین اختتامیه سلسله برنامه‌های گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار، از “استاد علی نظمی” در حوزه شعر و ادبیات، “استاد محمدعلی فرزبود” در حوزه هنر خوشنویسی، “استاد احد حسینی” در حوزه هنر مجسمه‌سازی، “استاد عبدالمجید نجفی” در حوزه نویسندگی، “استاد رحیم چرخی” در حوزه هنر نگارگری و “استاد صابر بقال‌اصغری” در حوزه هنر نقاشی تجلیل شد.

براساس این گزارش اساتید یاد شده در طول سالها فعالیت هنری و ادبی خود نقشی تاثیرگذار در تعالی و بالندگی شعر و ادب و معرفی مشاهیر و مفاخر ادبی داشته‌اند.

گفتنی است استاد علی نظمی متولد ۱۳۰۶ تبریز و شاعر و ادیب است. از وی چندین مجموعه شعر و دیوان اشعار به زیور طبع آراسته شده است.

استاد علی نظمی از اساتید برحسته حوزه شعر و ادبیات ایران و آذربایجان ‌است.

استاد محمدعلی فرزبود متولد ۱۳۳۷ تبریز و از خوشنویسان نامی ایران و آذربایجان‌ است. از وی تاکنون دهها کتاب خوشنویسی با محوریت شعر شعرای بزرگ ایران به زیور طبع آراسته شده است.

استاد احد حسینی متولد ۱۳۲۳ تبریز و مجسمه‌ساز نامی ایران است. آثار درخشان حجمی وی از مشاهیر و مفاخر استان زینت‌بخش موزه تبریز و خیابانهای اصلی این شهر است.

استاد عبدالمجید نجفی متولد ۱۳۳۸ تبریز و از نویسندگان برجسته حوزه کودک و نوجوان است. وی آثار بسیاری را در راستای معرفی مشاهیر و مفاخر آذربایحان به رشته تحریر درآورده است.

استاد رحیم چرخی متولد ۱۳۳۴ و از نگارگران برجسته ایران است. به تصویر کشیدن داستان اصلی کرم از داستانهای فولکلور آذربایجان از فعالیتهای شاخص وی محسوب می‌شود.

استاد صابر بقال اصغری متولد ۱۳۵۶ تبریز و از اساتید برجسته هنر نقاشی ایران است. ابداع خلق اثر با سنگریزه و آفرینش دهها تابلوی هنری با محوریت مشاهیر آذربایجان از جمله فعالیتهای شاخص وی محسوب می‌شود.

آیین‌های ویژه روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت مقام ادبی استاد سیدمحمدحسین شهریار از بیست و سوم شهریورماه جاری در تبریز و شهرستانهای استان آغاز شد و بیست و هشتم شهریورماه با حضور خیل کثیری از علاقمندان حوزه شعر و ادب در تالار وحدت دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});