• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

۱۷۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان آذربایجان شرقی توزیع می‌شود

  • کد خبر : 8102
  • 28 اسفند 1399 - 12:30
۱۷۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان آذربایجان شرقی توزیع می‌شود
یاز اکو - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آذربایجان شرقی از توزیع ۱۷۰۰۰ بسته معیشتی در مرحله پنجم رزمایش همدلی ستاد اجرایی فرمان امام آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ستاد اجرایی ۱۰ هزار مسکن برای اقشار کم درآمد در استان می‌سازد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، مصباح ربانی، با اشاره به توزیع بیش از ۱۷ هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در آستانه عید نوروز اظهار داشت: در راستای لبیک گویی مقام معظم رهبری اقدام به اجرای سلسله رزمایش کمک مؤمنانه در هر ۴۵ روز در کشور برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه امروز فاز اول مرحله پنجم رزمایش همدلی را برگزار می‌کنیم، افزود: در این بسته‌ها شش قلم کالا از قبیل برنج ده کیلویی، مرغ، روغن، ماکارونی، رب و لوبیا با ارزش تقریبی هر بسته به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان آماده توزیع شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آذربایجان شرقی از صرف هزینه نزدیک به ۷ میلیارد تومانی برای تهیه این ۱۷ هزار بسته معیشتی توسط ستاد خبر داد و گفت: این بسته‌ها با همکاری ۲۲۰ گروه جهادی، امدادی، خیریه‌ها و مردم در سطح استان توزیع می‌شوند.

وی با بیان اینکه فاز بعدی پس از عید نوروز برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای کمک به آحاد مردم و متاثرین از کرونا تا برطرف شدن ویروس کرونا در کنار مردم خواهد بود.

ربانی، با اشاره به اینکه در حوزه‌های دیگر هم ستاد اجرایی کارهای خوبی انجام داده است، تصریح کرد: ستاد اجرایی با ورود به جهش تولید در دیم زارها، به دنبال کشت گندم در ۶۶۰۰ هکتار از اراضی دیم کشور است که در استان ما هم ۱۵۴ هکتار زیر کشت دیم می‌رود که از این اقدامات و کمک‌های ستاد اجرایی، ۷۰ هزار تن از دیم زارها محصول برداشت می‌کنیم.

وی ساخت مسکن ارزان قیمت برای محرومین و اقشار کم درآمد توسط ستاد اجرایی را یادآور شد و ابراز داشت: ساخت ۱۰ هزار واحد برای استان آذربایجان شرقی هدفگذاری شده که ۳۲ هکتار از املاک با ارزش ستاد اجرایی در استان در اختیار این طرح قرار گرفت تا اقشار کم درآمد در سهند، تبریز، مرند و مراغه صاحب خانه شوند و تاکنون ۳۶۰۰ واحد آغاز شده و بقیه شهرهای استان هم با رفع موانع به تدریج اجرا می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آذربایجان شرقی، به پرداخت تسهیلات بدون بهره بنیاد برکت در استان اشاره کرد و گفت: در شش شهر استان نزدیک به ۸ هزار طرح را اجرایی کردیم و ۶۰ هزار نفر عایدات معیشتی از قبال آن خواهند داشت که به زودی این شهرها به ۱۴ شهر خواهد رسید.

وی افزود: ۳۰۰ طرح برای هر شهر طراحی شده و ۳۰ تسهیل گر انتخاب و آموزش دادیم تا برای این طرح‌ها نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تسهیلات بدون بهره در استان پرداخت شود.

ربانی ادامه داد: در موضوع واکسن هم، تولید آن مراحل پایانی را طی می‌کند و در فصل بهار به تولید انبوه خواهد رسید تا نیاز کشور در این زمینه برطرف شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8102

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});