• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

فرهنگ، زیربنای تعاملات میان کشورها و ملت‌ها است

  • کد خبر : 81176
  • 15 مهر 1401 - 15:30
فرهنگ، زیربنای تعاملات میان کشورها و ملت‌ها است
یاز اکو - رایزن سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران گفت: تبادلات فرهنگی و تعامل میان هنرمندان دو کشور ایران و تاجیکستان در تحکیم روابط دولت ها و ملت ها بسیار اثرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، ظفر محمدی، در حاشیه بازدید از دانشگاه هنر اسلامی تبریز اظهار کرد: روز پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری ویژه برنامه های مختلفی به مناسبت روزهای فرهنگی تاجیکستان در ایران هستیم و تعدادی از هنرمندان تاجیکی فعال در رشته های مختلف به شهر تبریز سفر کرده اند.

وی با اشاره به این‌که تبادلات فرهنگی و تعامل میان هنرمندان دو کشور ایران و تاجیکستان در تحکیم روابط دولت ها و ملت ها بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: هیات فرهنگی تاجیکستان طی امروز و فردا با حضور در شهرهای تبریز و شیراز؛ ضمن دیدار با هنرمندان این دو شهر؛ برنامه های مختلفی را اجرا خواهند کرد.

اهمیت خواهرخواندگی تبریز و خجند تاجیکستان

محمدی با اشاره به خواهرخواندگی شهرهای تبریز از ایران و خجند از تاجیکستان، یادآور شد: پیش از این هفته فرهنگی تبریز در پایتخت تاجیسکتان شهر دوشنبه برگزار شده است و شاهد حضور جمعی از هنرمندان تبریزی در شهرهای مختلف تاجیکستان بوده ایم، این بار تعدادی از هنرمندان تاجیکی در ایران حضور یافته اند تا شاهد گسترش بیش از پیش ارتباطات فرهنگی میان دو کشور در سطوح مختلف باشیم

مقبره کمال الدین خجندی، فصل مشترکی برای دو کشور محسوب می‌شود

رایزن سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران با تأکید بر این‌که فرهنگ؛ زیربنا و اساس دیگر تعاملات میان کشورها و ملت هاست، گفت: علاقه‌مند به برپایی نمایشگاه های مشترک هنری و همایش های مختلف در موضوعات سیاسی، گردشگری و فرهنگی در دو کشور هستیم.

وی با بیان این‌که مقبره کمال الدین خجندی، فصل مشترکی برای دو کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: اشتراکات فرهنگی و هنری موجود میان شهر بزرگ و زیبای تبریز و دیگر شهرهای جمهوری تاجیکستان نشان از اهمیت گسترش تعاملات میان دو کشور دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});