• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در آذربایجان‌شرقی نیازمند ۳۶ همت سرمایه است

  • کد خبر : 81250
  • 16 مهر 1401 - 10:45
تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در آذربایجان‌شرقی نیازمند ۳۶ همت سرمایه است
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: برای تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در استان، تزریق حدود ۳۶ همت اعتبار و سرمایه‌گذاری به قیمت های ثابت سال ۱۳۹۰ مورد نیاز است که حضور فعالانه بخش خصوصی در این ارتباط می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، محمد فرشکاران روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: البته باید کاملا مراقب باشیم در تخصیص اعتبارات پروژه های استانی نسبت به سایر استان ها عقب نمانیم و سهم استان را به موقع دریافت داریم.

وی ادامه داد: بر این اساس آذربایجان شرقی در اعتبارات و بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در رتبه هشتم قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به عزم سازمان مدیریت آذربایجان شرقی در تحقق اهداف توسعه ای، گفت: این سازمان قصد دارد تا دستگاه های اصلی را در اجرای منویات و اهداف لایحه بودجه محور قرار دهد تا بتوانند دستگاه های فرعی و پیرامونی را در جهت دستیابی به اهداف مورد انتظار مدیریت کنند.

فرشکاران اظهار کرد: مجموع اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۱ آذربایجان شرقی ۶.۲ همت بوده که از این رقم حدود ۵.۱ همت مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و ۱.۱ همت نیز اعتبارات هزینه ای استان است.

باید سهم حقه استان را به موقع دریافت کنیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: البته باید کاملا مراقب باشیم در تخصیص اعتبارات پروژه های استانی نسبت به سایر استان ها عقب نمانیم و سهم حقه استان را به موقع دریافت داریم.

فرشکاران یادآور شد: دولت سیزدهم دستیابی به رشد هشت درصدی اقتصادی را هدفگذاری کرده که سهم رشد تولید ناخالص داخلی آذربایجان شرقی در این عرصه ۷.۸ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی مدعی شد: سفر اخیر رئیس جمهور به استان قطعا خواهد توانست در ورود اعتبارات، اتمام پروژه ها و تحرک تولید ناخاصل داخلی استان بسیار موثر واقع شود.

وی بر ضرورت تلاش برای حفظ ارزش افزوده استان، ایجاد ظرفیت های جدید و بکاراندازی ظرفیت های خالی موجود و خروج از واگرایی های فرهنگی در اقتصاد تاکید کرد.

وی اضافه کرد: استان ما ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی دارد که اگر از رفتارهای جزیره‌ای و بخشی نگری‌های صرف خارج شویم و با نگرش‌های نو برای ایجاد بازار و اشتغالزایی قدم برداریم، بسیار فراتر از هزینه‌های جاری دولت می‌توانیم درآمدزایی و فرصت‌آفرینی کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81250

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});