• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

کاهش ۳۰ درصدی بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت در زنجان

  • کد خبر : 81270
  • 16 مهر 1401 - 12:15
کاهش ۳۰ درصدی بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت در زنجان
یاز اکو - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان گفت: در حال حاضر شاهد کاهش ۳۰ درصدی میزان بارندگی در استان زنجان نسبت به میانگین بلندمدت هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حسین سلطانی، با اشاره به آخرین آمار میزان بارش در سال آبی استان زنجان، عنوان کرد: از اول مهرماه پارسال تا پایان شهریورماه امسال در مجموع استان زنجان ۲۲۰.۴ میلی‌متر بارش داشته که این میزان نسبت به بلندمدت ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی سال آبی پیش‌ روی استان زنجان، افزود: در حال حاضر با توجه به دورنمای وضعیت جوی و بارندگی استان در ماه‌های آتی، تا اواخر مهرماه و اوایل آبان‌ماه سامانه فعال بارشی موثری وارد محدوده استانی نمی‌شود و نهایتاً در اواخر پاییز و اوایل زمستان انتظار می‌رود که بارندگی خوبی در سطح استان اتفاق بیفتد.

سلطانی با بیان اینکه کاهش بارش‌ها همچنان پابرجا است، اظهار کرد: باتوجه به پیش‌بینی‌ها و سال آبی گذشته، در صورتی کاهش بارندگی سال آبی گذشته جبران خواهد شد که سامانه‌های بارشی فعال و مطلوبی تا انتهای سال وارد استان شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان، با اشاره به میانگین بارش یک سال کامل برای استان زنجان، خاطرنشان کرد: میانگین بارش استان زنجان برای یک سال کامل ۳۱۶ میلی‌متر است و درحال حاضر حدود ۹۴میلی‌متر کمبود بارش داشته‌ایم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81270

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});