• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

بارش باران نواحی شمالی آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد

  • کد خبر : 81339
  • 17 مهر 1401 - 11:00
بارش باران نواحی شمالی آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد
یاز اکو - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، در چهار روز آینده رگبار باران نیمه شمالی استان به ویژه منطقه ارسباران را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، با بیان اینکه در این مدت جوی ناپایدار در استان حاکم می شود، افزود: این وضعیت موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی شدید و بروز مه در این مناطق می شود.

وی با اشاره به اینکه در نیمه جنوبی استان خیزش و یا نفوذ گرد و خاک پیش بینی می شود، اظهار داشت: از روز دوشنبه نیز نفوذ امواج کم ارتفاع در غالب نواحی استان موجب ابرناکی و بارش های پراکنده باران گاهی رگبار و رعد و برق می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: این وضعیت موجب کاهش دما در این مناطق شده و از روز چهارشنبه با عبور سامانه ناپایدار جوی، جو استان به وضعیت نسبتا پایدار می رسد.

امیدفر، با بیان اینکه به علت وزش باد شدید احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد، از مردم خواست اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی را انجام دهند.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای پنج درجه و جلفا با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت به ۱۵ درجه سانتی گراد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});