• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

معادنی که حبس شدند/ فروش معادن از فردی به فرد دیگر!

  • کد خبر : 81586
  • 19 مهر 1401 - 10:30
معادنی که حبس شدند/ فروش معادن از فردی به فرد دیگر!
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی آخرین وضعیت معادن رها شده در دست افراد نااهل گفت: افرادی که توانایی و اهلیت ندارند و معادن را حبس کرده اند باید خلع ید شوند که در این زمینه اقدامات لازم با فعال شدن کمیته معادن در شهرستان ها شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان صبح امروز در همایش جذب سرمایه گذاری شهرستان چاراویماق با اشاره به معرفی ۲۲ محدوده معدنی امیدبخش در استان به ایمیدرو اظهار کرد: سازمان ایمیدرو با جدیت و در کمترین زمان ممکن طبق یک زمان بندی مشخص، وضعیت این محدوده های معدنی را باید تعیین و تکلیف کند تا ما این محدوده ها را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

فروش معادن از فردی به فرد دیگر

وی با بیان این که باید در واگذاری معادن به اهلیت افراد توجه کرد، افزود: به سراغ تک تک معادن غیرفعال استان می رویم که در این زمینه تمام دستگاه ها باید همکاری کنند تا این معادن تعیین تکلیف شوند برای مثال برای معدنی که ۱۰ سال پیش پروانه اکتشاف صادر شده هنوز اقدامی صورت نگرفته و این معادن تنها از فردی به فرد دیگر به فروش می رسد.

معادنی که حبس شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین وضعیت معادن رها شده در دست افراد نااهل اظهار کرد: افرادی که توانایی و اهلیت ندارند و معادن را حبس کرده اند باید خلع ید شوند که در این زمینه اقدامات لازم با فعال شدن کمیته معادن در شهرستان ها شروع شده است.

وی به اهمیت تکمیل زنجیره تولید در صنایع مختلف اشاره کرد و گفت: وجود مواد معدنی مانند خاک صنعتی، کائولن، فلدسپات، زغال سنگ و گچ در شهرستان چاواریماق فرصت مناسبی برای توسعه صنعتی است و در این زمینه زنجیره تولید صنایع باید تکمیل شود که البته این موضوع از برنامه های مهم استان است.

۴۰ درصد محدوده های بلاتکلیف منابع طبیعی تعیین و تکلیف شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: از منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان انتظار داریم که ۴۰ درصد محدوده های بلاتکلیف منابع طبیعی تعیین و تکلیف شود.

پرنیان با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بر اساس سند آمایش سرزمینی و مزیت های نسبی هر شهرستان ادامه داد: اگر سرمایه گذاری بر اساس مزیت و توانمندی های هر شهرستان انجام نشود بدون تردید این سرمایه گذاری ها به نتیجه نخواهد رسید.

وی به اهمیت توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و گذر از تولیدات منابع محور به سمت تولیدات دانش محور اشاره کرد و گفت: برای دستیابی که تولید محصولات با آب و انرژی کم و همچنین نیروی انسانی کم و با ارزش افزوده بالا باید یک مدل توسعه و سرمایه گذاری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: شهرستان چاواریماق با قرارگیری در مسیر محور مواصلاتی پایتخت به اروپا، اوراسیا و قفقاز ظرفیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاری دارد.

کم توجهی به شهرستان محروم چاراویماق

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بر خلاف این که چاواریماق یک شهرستان محروم نیست ولی متاسفانه با ظرفیت های زیادی که دارد مورد کم توجهی واقع شده است بنا بر این باید بسته های سرمایه گذاری متکی بر ظرفیت شهرستان در حوزه های مختلف را آماده و به سرمایه گذاران ارایه کنیم.

پرنیان تاکید کرد: آذربایجان شرقی چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری فعال و بیش از ۴۰ هزار واحد صنفی تولیدی دارد که سهم شهرستان چاواریماق از این میزان تنها، پنج واحد صنعتی است.

ایجاد شهرک صنعتی آرزوی ۳۰ ساله مردم شهرستان چاراویماق

وی اضافه کرد: ایجاد شهرک صنعتی آرزوی ۳۰ ساله مردم است که امیدواریم در دولت سیزدهم این موضوع محقق شود ولی در این زمینه باید روالی تعیین شود تا زمین های این شهرک صنعتی به افراد اهل واگذار شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: نگاه ویژه ای برای حمایت و تامین اعتبار طرح های دارای توجیه اقتصادی واقعی داریم به طوری که این موارد حتما در اولویت نخست استان قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});