• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
14

۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت کرونا بر بخش گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 8199
  • 29 اسفند 1399 - 11:15
۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت کرونا بر بخش گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در گفتگوی اختصاصی با یاز اکو ضمن بیان اینکه طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در بین رسته‌های مختلف شغلی، بخش گردشگری بیشترین آسیب ناشی از کرونا را تجربه کرده است، گفت: براساس براورد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بالغ بر هزار و پانصد میلیارد تومان خسارت ناشی از کرونا بر بخش‌های مختلف گردشگری و صنایع دستی استان وارد شده است‌.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، احمد حمزه‌زاده، افزود: بر اساس مصوبه‌ی ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بر این شد تا پایان سال ۱۴۰۰ امهال تسهیلات بانکی، امهال تعرفه‌های آب، برق، گاز و حامل‌های انرژی، امهال مالیات بخش‌های مرتبط باگردشگری به عنوان بسته‌های ویژه‌ی حمایتی برای این بخش اجرایی شود.

حمزه‌زاده با ابراز تاسف از عدم همکاری کافی و لازم برخی از دستگاه‌های مجری این بخشنامه‌ها گفت: همین مسئله موجب نارضایتی و گلایه‌مندی فعالان بخش گردشگری را سبب شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با درک شرایط و ضرورت حمایت از بخش گردشگری و صنایع دستی، دستگاه‌هایی که همکاری لازم را تا به امروز نداشته‌اند در ادامه‌ی مسیر بیش از پیش بر تحقق اجرایی بخشنامه‌های مصوب اهتمام ورزند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در مجموع ۳۰ هزار نفر اشتغال مستقیم در بخش‌های مختلف گردشگری استان و صنایع دستی آن فعال وجود دارد.

وی در ادامه گفت: نزدیک به ۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی با شرایطی که در سامانه‌ی کارا تعریف شده بود به همکاران بخش گردشگری پرداخته شده است.

حمزه‌زاده ادامه داد: تلاش داشتیم تا این رقم افزایش یابد ولی بخاطر یکسری مسائل این مهم تحقق نیافت هر چند خوشبختانه مهلت ثبت نام در سامانه کارا تمدید شده و امیدواریم تعداد بیشتری از همکارانمان در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});