• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

ترکیه به دنبال تسهیل صدور روادید برای اروپا در PACE است

  • کد خبر : 82110
  • 24 مهر 1401 - 18:30
ترکیه به دنبال تسهیل صدور روادید برای اروپا در PACE است
یاز اکو- مشکلات مربوط به ویزای شینگن شهروندان ترکیه که اخیراً به یک چالش جدی تبدیل شده است، در دستور کار 11 اکتبر مجمع عمومی مجمع پارلمانی شورای اروپا (PACE) قرار دارد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت ضیا آلتونیالدیز، یکی از اعضای هیأت ترکیه در PACE، با بیان اینکه تصمیم احتمالی توصیه از مجمع عمومی PACE باعث افزایش آگاهی خواهد شد، گفت: «افزایش جدی در میزان امتناع برای همه کشورها وجود دارد. این رقم برای ترکیه در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ۴ درصد بود، اما امروز ۱۷ درصد است.

آلتونیالدیز خاطرنشان کرد: «حق حرکت آزادانه افراد» که در کنوانسیون اروپایی حقوق بشر بیان شده و یکی از اهداف اصلی اتحادیه اروپا است، یک حق بشر تلقی می شود.

ترکیه همچنین خواهان آن است که روند روادید به شیوه گفتگوی بیشتر پیش برود و شهروندان بتوانند حداقل بخشی از پولی را که می پردازند در صورت رد درخواست خود دریافت کنند.

به گفته آیهان زیتین اوغلو، رئیس بنیاد توسعه اقتصادی (İKV)، مردم ترکیه سالانه حدود ۱۰۰ میلیون یورو برای دریافت ویزای شینگن هزینه می کنند.

اتباع ترکیه برای ورود به کشورهای اتحادیه اروپا باید ویزای شینگن و از ایالات متحده و بریتانیا ویزای انفرادی دریافت کنند.

ترکیه همچنین خواهان آن است که روند روادید به شیوه ای گفتگوی بیشتر پیش برود و شهروندان بتوانند حداقل بخشی از پولی را که می پردازند در صورت رد درخواست خود دریافت کنند.
«اگر کسی مدارک و اطلاعات مفقودی دارد، باید برای این کار مهلت داده شود و درخواست بلافاصله رد نشود. اجازه دهید آنها این کار را با پرداخت پول تکمیل کنند.
وی همچنین پیشنهاد کرد که مقامات باید با متقاضیان تماس بگیرند و گفت: “ما حداقل بازپرداخت جزئی می خواهیم مگر اینکه درخواست به طور موجه رد شود.”
به گفته آیهان زیتین اوغلو، رئیس بنیاد توسعه اقتصادی (İKV)، مردم ترکیه سالانه حدود ۱۰۰ میلیون یورو برای دریافت ویزای شینگن هزینه می کنند.
نیکولاس مایر لاندروت، رئیس هیئت اتحادیه اروپا در ترکیه، سفیر ترکیه، پیشتر گفته بود که ردهای اخیر عمدتاً به دلیل اسناد جعلی و ناقص بوده است.
اتباع ترکیه برای ورود به کشورهای اتحادیه اروپا باید ویزای شینگن و از ایالات متحده و بریتانیا ویزای انفرادی دریافت کنند. اما اتباع این کشورها می توانند بدون ویزا وارد ترکیه شوند

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});