• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

بیش از سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های آذربایجان‌غربی انجام شد

  • کد خبر : 82323
  • 26 مهر 1401 - 10:45
بیش از سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های آذربایجان‌غربی انجام شد
یاز اکو - مدیرعامل اتحادیه مرغداران آذربایجان‌غربی گفت: سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در شهریور امسال توسط مرغداری‌های استان انجام شده که محصول آن هم اکنون در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، کاظم سیف حقیقت روز سه‌شنبه اظهار کرد: این میزان جوجه ریزی در بخش مرغ گوشتی بوده که علاوه بر تامین نیاز داخل استان بخشی از آن نیز در بازار آذربایجان شرقی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد مرغداری‌های گوشتی استان دارای استانداردهای روز هستند، ادامه داد: در سال‌های گذشته حمایت دولت و ارائه تسهیلات با کار مزد چهار درصد موجب شد تا تحولات خوبی در این بخش انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران آذربایجان غربی افزود: برای توسعه این صنعت و رونق بیش از گذشته آن نیازمند حمایت دولت از این بخش با مشوق‌های مختلف و کاهش مشکلات موجود در مسیر ارائه تسهیلات هستیم.

قیمت مصوب فعلی برای مرغ در استان

وی با اشاره به قیمت مصوب فعلی برای مرغ در استان اضافه کرد: بعد از حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش ۶ برابری قیمت نهاده‌ها بودیم در حالیکه در افزایش قیمت مرغ تغییرات چندانی نداشتیم و این موجب شده تا برخی از مرغداران دلسرد شوند.

سیف حقیقت با بیان اینکه مرغداری‌های استان مشکلی از بابت تامین سوخت در ۶ ماهه اول سال نداشتند، یادآور شد: با آغاز فصل سرما لازم است در زمینه تامین سوخت (گازوییل) مورد نیاز تدابیر لازم توسط مراجع مربوط بکار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه نژادهای مرغ گوشتی راس و پلاس در حال پرورش در استان هستند، گفت: نژاد آرین که یک نژاد داخلی است در سال چندین بار تولید می‌شود لذا نیازمند اصلاح این نژاد برای افزایش وزن گیری هستیم تا مرغداران برای تولید این نوع مرغ بیشتر راغب شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});