• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

طراحان و مدیران شهری پروژه های معماری را به سمت هویت ایرانی سوق دهند

  • کد خبر : 82461
  • 27 مهر 1401 - 10:15
طراحان و مدیران شهری پروژه های معماری را به سمت هویت ایرانی سوق دهند
یاز اکو - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم‌افزایی مدیران و اساتید دانشگاه‌ها در پروژه‌های شهرسازی و معماری ضروری است، گفت: طراحان و مدیران شهری و دانشگاهی باید پروژه های شهری را به سمت برخورداری از هویت زیبای ایرانی و اسلامی سوق دهند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، امیر بخشی زاده در کمیته سیما و منظر شهری برای زیباسازی با هویت ایرانی – اسلامی افزود: جامعه دانشگاهی باید در پیشبرد اهداف توسعه ایرانی- اسلامی در طراحی های شهری مشارکت کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون عمده پروژه های شهری و نمای ساختمان ها با استفاده از نما و الگوهای خارجی اجرا می شود، ادامه داد: حفظ هویت ایرانی – اسلامی در اجرای نمای ساختمان ها و پروژه های شهری باید بیشتر مورد توجه طراحان، مهندسان و مجریان قرار گیرد.

اساتید دانشگاهی نیز در این جلسه آمادگی خود را برای بررسی پروژه های شاخص شهری و تشکیل کمیته های راهبردی در تمامی زمینه های مورد فعالیت اداره کل راه و شهرسازی اعلام کردند.

همچنین در این جلسه پروژه ۱۲ طبقه خلیج واقع در بلوار ایل گلی بررسی شد که پس از بررسی طرح نما و منظر شهری پروژه، مقرر شد در راستای حفظ هویت ایرانی- اسلامی تغییراتی در نمای ساختمانی جهت هویت مندی به پروژه به عنوان ساختمان شاخص شهری ایجاد شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});