• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

۶۲ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی مستقر شدند

  • کد خبر : 82486
  • 27 مهر 1401 - 12:15
۶۲ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی مستقر شدند
یاز اکو - رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: طی هفت ماه اخیر سال جاری ۶۲ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر شدند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، سعید جعفری راد اظهار کرد: ۶۲ شرکت دانش بنیان در هفت ماه اخیر سال جاری در پارک علم و فناوری استان مستقر شدند همچنین ۲۴۹ شرکت نیز به صورت پارک، مرکز رشد دانشگاهی دانشگاه تبریز یا علوم پزشکی تبریز و شهرستانی مستقر هستند.

وی ادامه داد: ترجمه تکنو پارک به‌عنوان پارک فناوری در کشور ما شناخته شده است که پارک مجموعه‌ای نوآوری به محیط درونی مناسب و دل‌پذیر با تعدادی جوان که کار نوآوری انجام می‌دهند، شناخته می‌شود.

وی افزود: امسال که مزین به سال دانش بنیان است، از نظر کیفی بسیار مهم است که یک سری برنامه‌هایی را داشته باشیم؛ فردی که علاقه‌مند به دانش بنیان شدن است، باید به معاونت فناوری ریاست جمهوری مراجعه و قانونی ثبت‌نام کند سپس به مجتمع عصر انقلاب تبریز رفته و امر هدایت انجام شود تا شرکت دانش بنیان نوع سه، دو و یک ایجاد شود.

کارخانه نوآوری برای کودکان

جعفری راد خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان و غیر فارغ‌التحصیلان و هر فردی که در امر نوآوری نقش دارد، مخاطبین ما هستند؛ کارخانه نوآوری برای کودکان نیز از برنامه‌های آتی ما است و مربی‌هایی را به مدارس ارسال و امر آموزش را انجام می‌دهیم.

وی یادآور شد: مساجد و خانه‌های خلاق را هم در سطح استان داریم و اگر بخواهیم به صورت خودجوش بستری را فراهم کنیم، باید از کودکان شروع کنیم که به مربی، حمایت مالی و تسهیلات شرکت‌ها در این زمینه نیازمندیم.

وی در ادامه بیان کرد: در سال جاری تاکنون سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده که دو برابر سال گذشته است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی همچنین متذکر شد: تسهیلات از طریق صندوق پژوهش و فناوری پرداخت می‌شود که زیر مجموعه صندوق نوآوری شکوفایی تهران است که شرکت‌ها از طریق پارک استانی به صندوق معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: افراد با مراجعه به پارک علم و فناوری، ابتدا طرح آنها بررسی و در شرکت مستقر شده و براساس ایده‌ی خود به صندوق پژوهش و فناوری معرفی می‌شوند تا شرکت‌های نوپا به مؤسسه تبدیل شوند و باید در مناقصه شرکت کنند و ضمانت نامه را از طریق صندوق بگیرند.

طرح تانا

جعفری راد در خصوص طرح تانا نیز گفت: تانا، توسعه‌ی نوآوری در اکوسیستم استان است تا با زیست بوم استانی فناوری را توسعه دهیم در دو روز شامل روز عرضه نیاز صنایع و روزی که فناور محصول خود را عرضه می‌کند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم خانه‌های خلاق، افزود: در خانه‌های خلاق هدف ما فناوری‌های نرم است تا به حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ورود کنیم و فضایی را تشکیل دهیم که فناوری نرم گسترش یابد و پارک علم و فناوری متولی آن است.

وی گفت: مساجد و خانه‌های خلاق در چند ماه اخیر به صورت جدی مطرح شده‌اند، البته به شتاب دهنده‌های خاص که در سرمایه گذاری شرکت کنند نیاز داریم و با دو شتاب دهنده فناوری نرم وارد مذاکره شده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در ادامه متذکر شد: در بحث تحریم‌ها پس از دوسال مسیرهای دور زدن آشکار می‌شود، اگر بتوانیم به سمت شرکت‌های دانش بنیان برویم می‌توان به صورت به‌روز آن را عرضه کرد چراکه راه دور زدن تحریم، شرکت دانش بنیان است.

وی اظهار کرد: استان ما ده سال است که در صادرات غیرنفتی رتبه اول کشور را دارد، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در شانگهای چین مستقر شده و استان‌های دیگر از طریق هاب فناورانه استان ما با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، با تکنو پارک مسکو هم صحبت‌های اولیه‌ای داشته‌ایم و با چند تکنو پارک ترکیه نیز تفاهم نامه منعقد کرده‌ایم.

کمبود شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی

وی با اشاره به کمبود شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی تاکید کرد: با کمبود فضای کار روبرو هستیم و فضای استقرار استان ما بسیار کم است و از نظر دفتر و کارگاه مشکل جدی داریم، امیدواریم در آینده این مشکلات برطرف شود تا بتوانیم شرکت‌های بسیاری را پوشش دهیم همچنین دسترسی به بودجه مشکل بعدی ما است که تلاش می‌کنیم تا برطرف شود.

وی در پایان یادآور شد: مورد اصلی آشنایی با مبحث دانش بنیان است و تلاش می‌کنیم تا مزایای دانش بنیان بودن را معرفی کنیم تا میزان متقاضی دانش بنیان بودن افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82486

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});