• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
استاندار آذربایجان شرقی:

امنیت سرمایه گذاری و اقتصادی آذربایجان شرقی الگو است

  • کد خبر : 82581
  • 28 مهر 1401 - 10:45
امنیت سرمایه گذاری و اقتصادی آذربایجان شرقی الگو است
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیشرفت اقتصادی استان رشد محسوسی داشته است، گفت: امنیت سرمایه گذاری و اقتصادی آذربایجان شرقی بالا است و می‌تواند الگو باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عابدین خرم در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت، اظهار کرد: امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها بالاتر است ولی به هر حال باید واقعیت های دیگر استان و ایرادات موجود را هم مورد توجه قرار داده و آنها را برطرف کنیم.

وی افزود: گفتمان، ادبیات و نگرش مثبت می تواند ظرفیت های بخش خصوصی در استان را فعال تر کرده و دستگاه های مختلف را هماهنگ تر کند تا توسعه سرمایه گذاری و اقتصادی بیشتر و متناسب با ظرفیت های استان انجام شود.

خرم با بیان اینکه بخش خصوصی آذربایجان شرقی در عرصه های مختلف درخشان ظاهر شده است که جای تقدیر و تکریم دارد، یادآور شد: رونق تولید، اشتغال و رشد اقتصادی با امکاناتی که در بخش خصوصی استان وجود دارد مورد تاکید و حمایت است و این سیاست از ابتدا جزو راهکارهای رشد اقتصادی قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: حمایت دولت از طریق تسهیلات بانکی جزو تعهدات مسوولان است که باید عمل شود و اتاق بازرگانی محل بیان مشکلات و رفع مشکلات مختلف احتمالی است.

وی خاطر نشان کرد: بخش خصوصی در آذربایجان شرقی سرمایه خود را به میدان آورده که به این موضوع کاملا واقف هستیم، حمایت دولت، بخش قضایی و مسوولان نظارتی استان نیز در راستای حمایت از بخش خصوصی، رونق تولید و اشتغال است.

واریز ۲۲۰ میلیارد تومان برای ۲ طرح آبی از ۵۵۰ میلیارد تومان مصوب

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بانک های استان در ارایه تسهیلات بالاتر، از اختیارات محدود برخوردار است، گفت: می توان تسهیلات بیشتر را در سطح کلان درخواست کرد البته مصوبات سفر رییس جمهور برای پروژه هایی که ۷۰درصد و بالاتر پیشرفت داشته اند در تمام بخش ها به رییس بانک مرکزی ابلاغ شده است، به طور مثال برای ۲ طرح آبی از ۵۵۰ میلیارد تومان مصوب شده اکنون ۲۲۰ میلیارد تومان واریز شده است و در بخش راه نیز ۶۰۰ میلیارد تومان تحقق می یابد.

وی یادآور شد: آذربایجان شرقی جزو استان هایی است که بالاترین رقم ها را در مورد طرح های ناقص در سفر مصوب شده البته برخی از طرح های این استان دچار عارضه های خاص است که رفع مسائل آن کمی دشوار است اما انجام خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});