• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

توقف اعطای تسهیلات بانکی سبب نارضایتی واحدهای تولیدی شده است

  • کد خبر : 82577
  • 28 مهر 1401 - 10:30
توقف اعطای تسهیلات بانکی سبب نارضایتی واحدهای تولیدی شده است
یاز اکو - رییس اتاق تبریز، توقف اعطای تسهیلات بانکی را در شرایط کنونی سبب نارضایتی واحدهای تولیدی و فعالان بخش خصوصی استان دانست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق تبریز، یونس ژائله در نودمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با تاکید بر لزوم تلاش دو سویه دولت و بخش خصوصی گفت: باید تقدیر ویژه ای از سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی استان داشته باشیم که در شرایط کنونی موجب رشد آمار سرمایه گذاری در استان شده اند. همچنین از تیم اقتصادی آذربایجان شرقی به دلیل حمایت های صورت گرفته از بخش اقتصاد استان، قدردانی لازم را داریم.

وی ادامه داد: اتاق تبریز بارها از سوی استاندار به عنوان قرارگاه اقتصادی استان مطرح شده و همچنین دستورات لازم برای همکاری و همراهی مسئولان دولتی با بخش خصوصی از سوی استاندار محترم داده شده است که امیدواریم مسئولان بخش های دولتی به این موضوع عنایت ویژه ای داشته باشند.

آماده سازی طرح توسعه استان ویژه سال آینده تا پایان آبان

ژائله با اشاره به آماده سازی طرح توسعه استان ویژه سال ۱۴۰۲ توسط بخش خصوصی و با همراهی دولت گفت: این طرح توسعه را تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۱ ارائه خواهیم داد تا پس از تصویب استاندار آذربایجان شرقی، وارد مرحله اجرایی شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: در سفر رییس بانک مرکزی به استان و در جمع فعالان بخش خصوصی بر لزوم ارائه تسهیلات بانکی به منظور افزایش نقدینگی واحدهای تولیدی تاکید شد که در این راستا رییس بانک مرکزی از تامین ۴۰ همت به عنوان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خبر داد که این موضوع متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

رییس اتاق تبریز با بیان اینکه عدم پرداخت تسهیلات بانکی باعث نارضایتی واحدهای تولیدی شده است، گفت: شرایط کنونی زمان خوبی برای توقف اعطای تسهیلات بانکی نیست.

گفتنی است ارائه گزارش مصوبه هشتاد و هشتمین نشست شورا با عنوان « بررسی مشکلات ناشی از عدم تایید وثایق املاک و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی توسط بانک ها و موسسات اعتباری در اعطای تسهیلات بانکی » پیش از دستور این جلسه بود.

همچنین بررسی موضوع لزوم هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص ارائه گواهی بهداشت محصولات صادراتی کشاورزی و صنایع تبدیلی، بررسی پیشنهاد کاهش نرخ مالیات اشخاص حقوقی فعال در تمامی حوزه ها موضوع ماده ۱۰۵ قانون مالیات های مستقیم و انتخاب هشت نفر از مدیران عامل شرکت های برتر خصوص و تعاونی یا روسای تشکل های تعاونی و خصوصی مطابق بند ۴ بند «د» ماده ۱ دستور العمل نحوه اداره جلسات شوراهای استانی، سه دستور جلسه این نشست بودند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});