• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

معتادان بهبودیافته تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند

  • کد خبر : 82576
  • 28 مهر 1401 - 10:15
معتادان بهبودیافته تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند
یاز اکو - مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: این مجموعه برای معتادان مرد و زن بهبود یافته ۱۸ تا ۵۵ ساله بدون در نظر گرفتن سقف اعتباری، تسهیلات اشتغال پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، فرگل صحاف تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار را یکی از سیاست های اولویت دار سازمان بهزیستی برای خروج تدریجی افراد تحت پوشش اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس معتادان بهبود یافته با شرایط سنی فوق می توانند درخواست های خود را به اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی ارایه دهند تا با بررسی شرایط عمومی و اختصاصی این افراد همچون سلامت جسمی و روانی، حضور در دوره های آموزشی مهارتی و تایید پزشکان بهزیستی زمینه های دریافت این تسهیلات فراهم شود.

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار مانع جدی و اصلی برای اعتیاد مجدد است، افزود: باید تمامی دستگاه های اجرایی به خصوص بانک های عامل توجه داشته باشند که موضوع اشتغال برای معتادان بهبود یافته بسیار مهم و موثر در زندگی آنهاست و همکاری های لازم در خصوص پرداخت این تسهیلات درخواستی را داشته باشند.

صحاف طولانی بودن زمان اخذ مدارک مهارتی از اداره کل فنی و حرفه ای و تامین ضمانت بانکی را از چالش های اصلی و مهم پرداخت تسهیلات برای معتادان بهبود یافته بیان کرد و یادآور شد: باید توجه داشت هدف اصلی از پرداخت این تسهیلات کمک به جامعه پذیری بهبود یافتگان می باشد.

از ابتدای امسال ۷۰ نفر تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۷۰ نفر از بهبود یافتگان استان تسهیلات اشتغال را دریافت کرده اند، میزان این اعتبارات را ۴۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

صحاف تعداد دریافت کنندگان تسهیلات فوق در سال گذشته را ۲۸۳ نفر اعلام و اضافه کرد: این افراد بهبود یافته ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال دریافت کردند.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت چهار میلیونی آذربایجان شرقی تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر مستمری از این نهاد دریافت می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82576

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});