• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

لزوم نام‌گذاری معابر و اماکن شهر به نام علمای سرشناس آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 82889
  • 01 آبان 1401 - 12:00
لزوم نام‌گذاری معابر و اماکن شهر به نام علمای سرشناس آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - رئیس شورای اسلامی شهر تبریز پیشنهاد نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی این شهر به نام علمای سرشناس آذربایجان‌شرقی را ارائه کرد و گفت: تبریز به عنوان پایتخت جهان تشیّع مفاخر دینی زیادی دارد که در راه هدایت قلوب مردم متدین تبریز همه مشقت‌ها و سختی‌های راه را به جان خریده و با جدیت و اخلاص، افتخارات بزرگی در صفحات تاریخ برای تبریز به جای گذاشته اند که باید قدردان پیشینه علمی فقهی خود باشیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، حجت الاسلام  رسول برگی طی نامه‌ای به غلامرضا احمدی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی‌شهر پیشنهاد مزین کردن معابر و اماکن عمومی شهر به نام علمای سرشناس آذربایجان‌شرقی در پروژه های آینده کمیته نام‌گذاری معابر را ارائه کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

«آسمان علم و فقاهت آذربایجان دلیر و مخصوصا تبریز به عنوان پایتخت جهان تشیّع پر از ستارگانی علمی است که در راه هدایت قلوب مردم متدین تبریز همه مشقت و سختی‌های راه را به جان خریده و با جدیت و اخلاص افتخارات بزرگی در صفحات تاریخ برای تبریز به جای گذاشته اند.

در باب مرجعیت در حوزه‌های علمیه در دوران معاصر اسامی حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ جواد تبریزی و حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ جعفر سبحانی همچون نگینی درخشان تابناک است و برای پاسداشت مقام این عزیزان می‌توان معابری از شهر را به یادبودشان نام‌گذاری کرد. در کنار این بزرگواران، حضرت آیت الله حاج شیخ مسلم ملکوتی که مرجعی صاحب رساله بوده و در بحبوحه اوایل انقلاب نیز به عنوان نماینده حضرت امام خمینی (ره) برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بودند، می توان نامبرد.»

حجت الاسلام و المسلمین برگی در این نامه با اشاره نقش بی‌بدیل زنده یاد حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری در تمامی عرصه‌ها و بزنگاه‌های انقلاب، ضمن پیشنهاد نامگذاری یکی از پروژه‌های عمرانی شهر به نام ایشان، آورده است: مردم شریف و انقلابی تبریز نقش والای آیت الله حاج شیخ محسن مجتهد شبستری در خاموشی فتنه ۸۸ را هنوز فراموش نکرده‌اند.

وی ادامه داد: ابوالشهید حضرت آیت الله حاج سید ابوالحسن آل مولانا از عرفای گمنام تبریز است که می توان با توجه به اهمیت موضوع تکریم مقام بزرگان فقهی و علمی با طرح پیشنهاد نامگذاری در کمیته نامگذاری، یکی از معابر و اماکن عمومی شهر مزین به نام مبارک ایشان باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});