• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

بررسی نحوه عملیاتی‌سازی تفاهم نامه‌های همکاری دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های ترکیه

  • کد خبر : 82901
  • 01 آبان 1401 - 14:00
بررسی نحوه عملیاتی‌سازی تفاهم نامه‌های همکاری دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های ترکیه
یاز اکو - رئیس دانشگاه تبریز با حضور در کشور ترکیه و در دیدار با روسای دانشگاه‌های حاجت تپه و غازی آنکارا راهکارهای تحقق تفاهم‌نامه منعقده بین دانشگاه تبریز و دانشگاه های حاجت تپه و غازی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دانشگاه تبریز، دکتر نصراله زاده در دیدار با رئیس دانشگاه حاجت تپه آنکارا ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه معتبر دو کشور برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه، این دیدار را در راستای پیگیری تحقق مفاد تفاهم نامه بسیار مهم عنوان کرد.

وی در ادامه ضمن معرفی توانمندی‌ها و حضور پررنگ دانشگاه تبریز در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی گفت: ایجاد دوره‌های مشترک آموزشی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی اساتید و دانشجویان دکتری، فراخوان طرح‌های مشترک پژوهشی، برگزاری دوره‌های تابستانی تخصصی مشترک برای دانشجویان منتخب دانشگاه‌ها، تعامل دوسویه پردیس‌های فناوری دانشگاه‌ها می‌تواند زمینه همکاری مشترک باشد.

دکتر مهمت جاهد گوران رییس دانشگاه حاجت تپه نیز در این دیدار که با حضور دکتر مقصود سلیمانپور رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برگزار شد، گفت: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر ایران است و رتبه آن در سطح جهان و منطقه بسیار مطلوب است و از این رو ما خواهان همکاری‌های بیشتر با این دانشگاه هستیم.

وی در ادامه ضمن معرفی دانشگاه حاجت تپه به عنوان دانشگاهی جوان با قدمت ۵۵ سال که جزو ۵ دانشگاه برتر کشور ترکیه است، افزود: پیگیری و کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی با کیفیت از جمله برنامه‌های این دانشگاه است.

وی وجود رشته‌های متعدد فنی مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم پایه در کنار بیمارستان‌های تخصصی و رشته پزشکی را از قابلیت‌های منحصربه فرد این دانشگاه عنوان کرد و گفت: حضور بیش از پنجاه هزار دانشجو و بیش از پانصد رشته تحصیلی در مقاطع مختلف و اهمیت ویژه به همکاری‌های علمی بین المللی در برنامه‌ریزی‌های دانشگاه از جمله دیگر ظرفیت‌های این دانشگاه است.

دکتر گوران کسب رتبه ۲۷۸ جهانی در رشته پزشکی رتبه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ در دندانپزشکی و ۲۰۰ تا ۳۰۰ در علوم تربیتی را از دیگر افتخارات دانشگاه حاجت تپه برشمرد و یادآور شد: در این دانشگاه بیش از ۷۰۰ شرکت در تکنوپارک فعالیت می‌کنند.

وی در خاتمه دانشگاه تبریز را دانشگاهی بسیار با کیفیت و قدمت زیاد دانست و خواستار همکاری در زمینه برگزاری رویداد‌های مشترک آموزشی و پژوهشی و تشکیل تیمی جهت پیگیری تحقق مفاد تفاهم‌نامه منعقده شد.

بحث در خصوص جزئیات نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و تعیین موضوعات و رشته‌های مشخص جهت شروع این دوره‌ها و تعیین موضوعات پژوهشی مشترک مسئله محور اجتماعی همانند بحران محیط زیست از دیگر محور‌های مورد بحث در این جلسه بود.

دکتر نصراله زاده همچنین در دیدار با رییس دانشگاه غازی آنکارا ضمن ابراز خرسندی از حضور در این دانشگاه، دانشگاه غازی را با قدمت قریب صدسال یکی از پایه‌های آموزش عالی در کشور ترکیه دانست.

در این سفر و دیدار رییس دانشگاه تبریز و هیئت همراه که در پاسخ به سفر دکتر موسی ییلدیز، رئیس دانشگاه غازی در خرداد ماه سالجاری به دانشگاه تبریز انجام گرفت؛ درباره نحوه اجرای دوره‌های آموزشی مشترک و شناسایی موانع و راهکار‌های قانونی به منظور غلبه برآن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

همچنین اعزام تیم تخصصی جهت بررسی دقیق این موضوع به دانشگاه‌های طرفین از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

گفتنی است در این دیدار همچنین از دانشکده مهندسی دانشگاه غازی و امکانات آن بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});