• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

رئیس مجلس ملی ارمنستان: مترصد ایجاد سرکنسولگری در تبریز هستیم

  • کد خبر : 82904
  • 01 آبان 1401 - 14:15
رئیس مجلس ملی ارمنستان: مترصد ایجاد سرکنسولگری در تبریز هستیم
یاز اکو - رئیس مجلس ملی ارمنستان پس از دیدار با امیرعبداللهیان در توئیتی به زبان فارسی نوشت: ایجاد سرکنسولگری ایران در قاپان، پیام مهمی است و ما مترصد اقدام متقابل و ایجاد سرکنسولگری ارمنستان در تبریز هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس به ایروان، «آلن سیمونیان» رئیس مجلس ملی جمهوری ارمنستان که امروز پذیرای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود، پس از دیدار با امیرعبداللهیان در توئیتی به زبان فارسی نوشت: افتخار میزبانی از دوستم آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مجلس ملی ارمنستان را داشتم.

وی افزود: ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه، پیام مهمی است و ما مترصد اقدام متقابل و ایجاد سرکنسولگری ارمنستان در تبریز هستیم.

بر اساس این گزارش، ساختمان سرکنسولگری ایران در قاپان در استان سیونیک ارمنستان روز جمعه با حضور وزرای خارجه دو کشور رسما افتتاح شد.

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان دیروز در مراسم افتتاح سرکنسولگری ایران در قاپان در اظهاراتی خاطرنشان کرد: در ارمنستان تصمیم مقامات ایرانی برای گشایش سرکنسولگری در استان سیونیک که ستون فقرات کشورمان محسوب می‌شود عمیقا درک شده و از آن قدردانی می‌شود و مایلم بار دیگر بر تصمیم طرف ارمنستانی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز تاکید کنم.

بر اساس این گزارش، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت همتای ارمنستانی خود به ایروان سفر کرده، صبح شنبه ۳۰ مهر ماه با «آلن سیمونیان» رئیس مجلس ملی جمهوری ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در رأس هیأتی در پاسخ به دعوت آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان به ایروان سفر و همان روز با همتای خود دیدار و درباره ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه همچنین روز جمعه نیز به همراه همتای خود ساختمان سرکنسولگری ایران در قاپان در استان سیونیک ارمنستان را رسما افتتاح کرد.

ایران همواره شریک مهم ارمنستان بوده است

وزیر خارجه ارمنستان در مراسم افتتاح سرکنسولگری ایران در قاپان گفت که ایران همواره شریک مهم ارمنستان بوده و خواهد بود و امیرعبداللهیان هم اعلام کرد: امنیت ارمنستان را امنیت منطقه می‌دانیم.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به ایروان پس از تصدی این سمت است. میرزویان مهرماه سال گذشته (۱۴۰۰) به تهران سفر و با همتای خود دیدار کرده بود. وزرای خارجه مهر ماه امسال نیز در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند.

علیرضا حقیقیان دستیار وزیر خارجه و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه و علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه و همچنین بیگلریان و شاوردیان نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی ایران و عضو گروه دوستی ایران و ارمنستان، امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});