• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی خبر داد؛  

تولد صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج همزمان با هفته بیمه سلامت 

  • کد خبر : 82916
  • 01 آبان 1401 - 14:36
تولد صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج همزمان با هفته بیمه سلامت 
یاز اکو- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از آغاز به کار صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج همزمان با هفته بیمه سلامت خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، وحید مجیدی در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت از ۳۰ مهر تا ۶ آبان ماه ضمن تبریک این هفته، برای تمامی مردم ایران آرزوی تندرستی و سلامتی کرد.

مجیدی در تشریح جزئیات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، مسئولیت این صندوق بر عهده بیمه سلامت گذاشته شده است و تاکنون ۲۳ گروه از قبیل بیماران سرطانی، تالاسمی، ام اس، تمامی پیوندها، هموفیلی، بیماری های مزمن روانی، سکته مغزی، بیماری های متابولیک، اوتیسم و… ثبت شده اند، با این حال امکان افزایش تا ۴۴ گروه نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت جزء معدود سازمان های پویا و فعال است که همواره در حال اجرای طرح های جدید است، افزود: تاکنون پنج هزار میلیارد تومان برای این صندوق مصوب شده که نزدیک به یک هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مجیدی افزود: پرداختی اعضای این صندوق بسیار کمتر از میزان واقعی است و حتی نزدیک به صفر است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای موفق طرح درمان نازایی و ناباروری در اداره کل بیمه سلامت استان گفت: تاکنون بالغ بر یک هزار و ۸۴۰ زوج در استان نشان‌دار شده اند.

وی گفت با بیان اینکه ۹۰ درصد تعرفه خدمات ناباروری در مراکز دولتی و ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود، اضافه کرد: تمامی مراکز در استان ملزم به عقد قرارداد با این سازمان هستند، و ما هیچ گونه محدودیتی برای عقد قرارداد با بیمارستان ها و مراکز خصوصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هفت مرکز نازایی و ناباروی در استان آذربایجان شرقی خدمات ارایه می دهند، گفت: نزدیک به سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای درمان زوج های نابارور نشان دار شده هزینه شده است.

مجیدی با بیان اینکه امسال از نظر پرداخت مطالبات به مراکز طرف قرارداد جزو طلایی ترین سال‌ها در بیمه سلامت است، افزود: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از مطالبات اداره کل پرداخت شده است و هیچ‌گونه بدهی به مراکز نداریم، به طوری که مطالبات شهریور ماه تمام بخش های دولتی و خصوصی نیز پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به راه اندازی سامانه “بیمه سلامت من” گفت: شهروندان می توانند با ورود به سامانه خدمات شهروندی، سوابق بیمه ای، درمانی، خدمات پزشکی، دارویی، بستری و تمام اطلاعات درمانی را مشاهده کنند. 

وی با اشاره به اجرای طرح دارویار ( تغییر ارز ترجیحی دارو از شرکت های تولید کننده و واردکننده دارو به سازمان های بیمه‌گر) افزود: با اجرای این طرح پرداختی بیماران در قبال برخی داروها مقداری کم شده است و تاکنون رقم پرداختی به داروخانه ها در شهریور ماه جاری ۲۰ میلیارد تومان بود که ۱۵ میلیارد تومان از این رقم از محل ارز ترجیحی پرداخت شده است.

مجیدی هم چنین به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: حدود ۲۲۰ پزشک در استان عضو طرح پزشک خانواده هستند که برای ۳۵۰ هزار نفر خدمات ارایه می دهند. و بیمه شدگان تنها با پرداخت هفت هزار و ۲۰۰ تومان به جای ۵۹ هزار تومان به پزشک خانواده مراجعه کنند.

وی در ادامه به اجرای موفق نسخه نویسی الکترونیکی در استان اشاره و  تشریح کرد:  طرح نسخه نویسی الکترونیکی از سال ۹۸ در استان اجرا شده است و اکنون کلیه خدمات سرپایی و بستری تنها با کد ملی انجام می شود و اجرای این طرح از قطع درختان زیادی پیشگیری کرده است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});