• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6

آیا تتر برای نگهداری بلندمدت گزینه مناسبی است؟

  • کد خبر : 82982
  • 02 آبان 1401 - 12:00
آیا تتر برای نگهداری بلندمدت گزینه مناسبی است؟
یاز اکو - پس از سقوط Terra Luna و USDD، به نظر می‌رسد که فصل فعلی کریپتو به هیچ وجه طرفدار استیبل کوین‌ها نیست، اما آیا تتر می‌تواند دچار Depeg شود؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت نیوز، روند نزولی بازار همچنان در اطراف وضعیت تتر و ثبات آن پرسه می‌زند. این شرایط باعث ایجاد ترس درباره کاهش نرخ Tether و استیبل‌کوین‌ها در میان جامعه ارزهای دیجیتال می‌شود. در حالی که Tether همچنان نزدیک به ۱ دلار باقی مانده است، اما در اوایل سال جاری کمی کاهش نرخ را تجربه کرده است.

حرکت متزلزل ارزهای دیجیتال و استیبل‌کوین‌ها، سرمایه‌گذاران را به سمت این سوال سوق داده است که آیا این ارزهای دیجیتال می‌توانند پیوند خود را با دلار از دست بدهند یا خیر.

Depeg چیست؟

Depeg تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که مشتریان تتر نتوانند و یا تمایلی به خرید و بازخرید USDT نداشته باشند. این مسئله ممکن است تحت شرایطی اتفاق بیفتد. اولا اگر مشتریان معتقد باشند که تتر به طور کامل و مطمئن پشتیبانی نمی‌شود یعنی Tether پول کافی برای پس دادن به بازخریدکنندگان را ندارد و یا زمانی که مشتریان معتقدند سطح نقدینگی کافی نیست و آن‌ها حاضر نیستند با کمی صبر برای بازخرید تتر خود ریسک زمان را بپردازند.

آیا تتر نیز مانند لونا دچار Depeg خواهد شد؟

در کنار تمامی شرایط کنونی حاکم بر بازار، این مسئله نیز بر ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته است. گفتنی است به دنبال روندهای نزولی فزاینده بازار، تتر اندکی قیمت خود را به زیر سطح ۱ دلار کاهش داد و در سطح ۰٫۹۹۸۴ دلار قرار گرفت.

با این حال، سقوط لونا تأثیر شدیدتری بر تتر داشت. به طوری که تتر تا سطح ۰٫۹۷۰۴ دلار نیز کاهش یافت. اما در ادامه این استیبل‌کوین به سرعت جایگاه خود را پس گرفت.

روند نزولی بازار همچنان برای زیرساخت‌های این استیبل‌کوین کشنده است. با افزایش تورم و کاهش بهره، تتر ممکن است بسته به میزان وثیقه و خروج دارندگان آن به طرز فاجعه باری کاهش یابد.

در ادامه Tether به اشتراک گذاری برخی جزئیات در مورد ذخایر نقدی خود ادامه داد. این ذخایر مجموعه‌ای از وجوه هستند که در صورت نوسانات بازار، به طور موثر از استیبل کوین USDT حمایت می‌کنند. در حال حاضر، Tether ادعا می‌کند که ارزش ذخیره‌ای ۷۰ میلیارد دلاری دارد که می‌تواند برای حفظ پیوند USDT با دلار آمریکا در مواقع بحران شدید بازار استفاده شود.

Tether همچنین شایعات مربوط به اوراق تجاری خود را رد کرده است. تتر قبل‌تر در یک بیانیه اعلام کرد، «این شایعات کاملاً نادرست هستند و احتمالاً برای ایجاد وحشت بیشتر منتشر می‌شوند. تتر چنین تلاش‌هایی را محکوم می‌کند. گفتنی است اغلب، کاربران ساده بیشترین ضربه را از این دست اخبار می‌خورند.»

تتر در تفکیک صندوق‌های خود اعلام کرد که ۴۷ درصد از کل ذخایر دلار آمریکا را در خزانه‌های این کشور دارد و تنها ۲۵ درصد کل این دارایی‌ها، اوراق تجاری را تشکیل می‌دهند.

اگر تتر اصطلاحا Depeg شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به عنوان بزرگترین استیبل‌کوین در جهان، کاهش نرخ رمزارز Tether می‌تواند به طور کامل بر کلیت بازار ارزهای دیجیتال تأثیر فاجعه باری بگذارد. در امتداد این مسئله، Depeg تتر می‌تواند چندین پروژه و کسب‌وکار را از بین ببرد و با وادار کردن آنها به انحلال دارایی‌هایشان، آنها را به سمت مسیر ورشکستگی سوق دهد.

همچنین این رویداد می‌تواند بر اکوسیستم کریپتو نیز تأثیر وسیعی بگذارد.

با این حال، برخلاف UST، تتر توسط ذخایر فیات پشتیبانی می‌شود. این بدان معناست که عنصری از استیبل‌کوین الگوریتمی برای حفظ پیوند ۱ به ۱ خود با دلار آمریکا ندارد. این عنصر همان چیزی است که باعث شد UST به این شکل فجیع ریزش کند.

علاوه بر این، Tether تاریخچه قیمتی متزلزلی دارد که در آن، این استیبل‌کوین چندین فراز و نشیب را در قیمت‌گذاری خود ثبت کرده است. با این حال، این افزایش قیمت‌ها عموماً کوتاه مدت بودند و هیچ اثر طولانی مدتی بر ارزش کلی بازار تتر نداشتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82982

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});